جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 خرداد 1395     
شمیرانات قطب تولید گیلاس استان تهران

فرماندار شمیرانات با تاکید بر لزوم حمایت از باغداران سطح شهرستان شمیرانات گفت: برگزاری جشنواره گیلاس فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی باغداران شمیرانات خواهد بود و امیدواریم این دوره سکوی پرتابی برای جذب مشارکت بیشتر و حمایت از کشاورزی در شهرستان باشد.

 

ایسنا، عزت‌الله خانمحمدی فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به معرفی شمیرانات به عنوان قطب تولید گیلاس در استان تهران گفت: جشنواره گیلاس در راستای عرضه توانمندی‌ها و قابلیت‌های تولید کنندگان در شمیرانات برگزارمی‌شود و ظرفیت‌های این شهرستان تنها به عنوان تنفس‌گاه تهران نیست، بلکه در تولید محصولات باغی مانند گیلاس رتبه اول کیفی و کمی را در استان و سطح کشور دارد و برای حمایت از باغداران و کشاورزان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 

وی با تاکید بر اهمیت موضوع توسعه بخش کشاورزی شهرستان در جهت تقویت تولید باغی، ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی و باغداری و... شناسایی و معرفی ظرفیت‌های تولیدی باغی، دامداری، زنبورداری، گل کاری و... در سطح شهرستان برای سرمایه‌گذاری و انجام پروژه‌های درآمدزایی مردمی بمنظور "مقاوم سازی اقتصاد" مردم یکی از اولویت‌های شهرستان است.

 

وی با اشاره به زمینه‌های بالقوه شهرستان مانند محصولات صادراتی گیلاس و گل‌های زینتی در امر کشاورزی افزود: با توجه به توپوگرافی و زمین و محدویت‌های خاص موجود شهرستان، اجرای طرح توسعه کشاورزی در گرو همکاری تنگاتنگ مدیران وکارشناسان وصاحب نظران در سطح شهرستان است.

 

فرماندار شمیرانات گفت: توسعه کشاورزی در مسیر توجه دقیق به کشاورزان، آموزش، ترویج و حمایت از تولید کشاورزان می‌گذرد و باید همه دست‌اندرکاران برای تقویت بخش کشاورزی و باغداری شهرستان با هماهنگی مطلوب یاری و کمک کنند.

 

بر اساس گزارش روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، خانمحمدی با اشاره به رتبه اول استانی و کشوری شهرستان شمیرانات در تولید گیلاس حدود 61200 تن در سال گذشته، از برپایی جشنواره گیلاس در تیرماه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره عرضه مستقیم تولیدات باغی و کشاورزان و سایر محصولات و فرآورده‌های دامی مردم در این جشنواره است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: