جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 مرداد 1393     
الزام پیوست زیست محیطی برای تمام پروژه های مديريت شهري در شهرداری تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز ؛ رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران گفت: از این پس پروژه های مديريت شهري شهرداری‌ تهران بر اساس شاخص‌های تعیین شده به دو گروه بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس تقسیم می‌شوند و بدین ترتیب برای پروژه‌های بزرگ مقياس تهيه طرحهاي ارزيابي زيست‌ محيطي و براي پروژه‌هاي كوچك مقياس پيوست‌هاي زيست‌ محيطي الزامي خواهد بود.

دکتر شاعري در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز بیان داشت: از سال 88 بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران قرار شد که تمام پروژه های شهرداری دارای مطالعات زیست محیطی باشند. به تعبیر دیگر؛ می توان آن را مطالعات زیست محیطی نام نهاد.

وی در ادامه افزود: پیش از اجرا برای همه پروژه ها باید مطالعات توجیه فنی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، زیست محیطی ، انجام شود. تاكنون بيش از 20 پروژه بزرگ مقياس مديريت شهري همچون؛ دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)، پل طبقاتی صدر، تونل نیایش و باغ پرندگان شهر تهران پس از ارزيابي زيست محيطي به اجرا در آمده است.

دکتر شاعری گفت: ستاد محیط زیست به عنوان متولی پی گیری این موضوع دستور العملی تدوین کرده که برگرفته از مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی یا EIA بوده است. در این دستور العمل روش کار مشخص شده و در صورت نیاز به چنین مطالعاتی برای هر پروژه به اجرا در می آید .

وی در خصوص پیوست زیست محیطی برای پروژه های مقیاس کوچک گفت: در حال حاضر علاوه بر پروژه های مقیاس بزرگ، برای پروژه های مقیاس کوچک نیز الصاق پیوست محیط زیستی الزامی شده است . این پیوست مجموعه ای از استاندارد های زیست  محیطی و روش های مدیریت محیط زیست و قوانین آن است  . این  پیوست  به عنوان جزء جدایی ناپذیر اسناد یک پروژه بوده  که  پیمانکار ملزم به رعایت آن در حین اجرای پروژه است.

شاعری در ادامه افزود: اجرای پروژه های عمراني و مديريت شهري در جهت خدمت به شهروندان صورت مي‌گيرد و رعايت شاخص‌های زیست‌ محیطی موجب بهبود كيفيت توسعه شهري و تحقق اهداف شهر پايدار مي شود.

وی  اجرای مدیریت زیست محیطی در طرح های مديريت شهري و عمرانی را ضرورتی اجتناب ناپذیر خواند و افزود: پروژه‌هایی‌ که هم اینک در مرحله اجرایی و عملیاتی هستند، دارای پیوست های زیست محیطی بوده و اين پيوستها براي پروژه هاي عمراني كوچك مقياس در حوزه هاي مختلف فني عمراني، حمل و نقل و ترافيك، شهرسازي معماري و خدمات شهري تهيه و ابلاغ شده است.  

دکتر شاعری در خاتمه با اشاره به اينكه پيوست زيست محيطي با رعايت قوانين، مقررات، استانداردها و ملاحظات زيست‌ محيطي تهيه و ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: از اين پس براي اطمينان و دقت بيشتر در اجراي استانداردها و ضوابط زيست محيطي، از سوي واحدهاي محيط ‌زيست مناطق 22 گانه بر عمليات اجرائي كليه پيمانكاران نظارت مستمر انجام خواهد شد و صورت وضعيت آنان بايد به تائيد‌ اداره محيط‌ زيست مناطق برسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: