جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 مرداد 1393     
کاهش 7 درصدی بهره وام نوسازی تاکسی ها

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از کاهش سود وام تسهیلات نوسازی تاکسی های فرسوده از 22 درصد به 15 درصد خبر داد.

میثم مظفر با اشاره به وضعیت نابه سامان تاکسی های فرسوده در شهر تهران گفت: در حال حاضر بیش از 17 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران وجود دارد که بخشی از آنها بیش از 10 سال از عمرشان می گذرد ضمن آنکه پیمایش تاکسی ها بیشتر به خودروهای شخصی است و امکان دریافت معاینه فنی را از آنها سلب می کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی بحث نوسازی تاکسی های فرسوده شهر تهران را به دو شیوه کاری پیگیری می کند، افزود: در سطح اول طبق توافقی که با ستاد حمل و نقل و سوخت کشور داشتیم و تلاشی که دراین زمینه صورت گرفت، توانستیم نوسازی 4 هزار تاکسی را به عنوان گام اول به مرجله اجرایی برسانیم.

مدیرعامل تاکسیرانی ادامه داد: در این زمینه اتفاق خوبی که افتاد این بود که شرکت ایران خودرو تولید سمند EF7 را با شرایط خاص تقبل کرد که این خودرو با موتور پایه گازسوز و با مدل 93 تحویل تاکسیرانان می شود.

به گفته مظفر در حال حاضر هزاران دستگا تاکسی با شرایطی که ذکر شد برای شهر تهران تولید و در پارکینگ های این شرت دپو شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران همچنین بیان کرد: اتفاق خوب دیگری که دراین زمینه افتاد این بود که با عاملیت بانک صادرات، شرایط مالی و تسهیلات بانکی بسیار خوبی برای تبدیل به احسن این 4 هزار تاکسی به وجود آمد. به این ترتیب که قیمت یک  تاکسی برای  تاکسیران در سال 93 چیزی در حدود 28 میلیون  و 500 هزار تومان محاسبه شد و از این مبلغ بانک صادرات 20 میلیون  تومان را به صورت وام 15 درصد بهره در اختیار تاکسیران ها  درابتدای امر قرار می دهد. از طرف دیگر مراکز اسقاط و ارگان های ذیربط براساس رایزنی هایی که داشتیم موافقت کردند بابت گواهی اسقاط مبلغ 5 میلیون و 300 هزار تومان محاسبه و پرداخت خواهد شد. به این ترتیب رانندگان تاکسی با پرداخت حدود3 میلیون تومان می توانند تاکسی جدید را تحویل بگیرند.

میثم مظفر با بیان اینکه اما در تیرماه سود وام های بانکی افزایش 7 درصدی داشت، یادآور شد: با توجه به اینکه از تاریخ 20  تیرماه 93 برابر بخش نامه بانک مرکزی مقرر شده بود تا سود وام بانک ها  از 15 درصد به 22 درصد افزایش پیدا کند به همین دلیل به مدت دو هفته پرداخت وام  های نوسازی به تاکسی ها متوقف شد.

وی با اشاره به پیگیرِ های انجام شده برای رفع این مشکل ادامه داد: براساس رایزنی هایی که سازمان تاکسیرانی و ستاد نوسازی خودروهای فرسوده با بانک صادرات به عنوان بانک عامل انجام شد در یک توافق فی مابین مقرر شد تا سود وام نوسازی تاکسی ها که توسط این بانک اعطا می شود  به مانند قبل با سود 15 درصد محاسبه شود.

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در 10 شعبه مرکزی ای بانک صادرات  مجددا وام نوسازی تاکسی های فرسوده با سود 15 درصد پرداخت خواهد شد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: