جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 فروردين 1395     
آغازی بر حرکت های رو به رشد در صنعت خودرو

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو گفت :  در سال جدید هر گونه همکاری  با شرکتهای خارجی باید کارشناسی و با رویکرد اقتصاد مقاومتی صورت گیرد در غیر این صورت نمی تواند انتظار داشت که با چنین رویکردی ، در سال جدید اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو عملیاتی شود.

علی علی لو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : سال گذشته انتظاری که از حوزه صنعت و اجرای مقدمات و زمینه های ورود به اقتصاد مقاومتی می رفت متاسفانه محقق نگردید.

وی تصریح کرد : برون گرایی و توجه به بازارهای صادراتی ، درون زایی و استفاده از نخبه های  داخلی از مفاهیم اقتصاد مقاومتی است که به نظر می رسد که تاکنون کمتر به این موارد در صنعت خودرو توجه شده و امسال با توجه به نامگذاری صورت گرفته باید حرکت ها و جریان مذاکراتی که در آینده صورت خواهد گرفت بر مبنای اصل اقتصاد مقاومتی و اقدام عملی در این راستا باشد.

وی تصریح کرد : در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید خودروسازان در سال جدید در مذاکرات و همکاری ها ، انتقال تکنولوژی و فن آوری را مورد توجه جدی قرار دهند .

نماینده شبستر در خانه ملت همچنین با توجه به عملکرد خودروسازان در سال 94 اظهار داشت : عملکرد خودروسازان در سال  94 نسبت به سال های قبل ، بهتر بود هر چند نقطه مطلوبی نیز در حرکت سال گذشته شرکتها وجود نداشت و علت آن هم عقبگرد جدی صنعت خودرو در سال های 90 تا 93 بوده است این در حالی است که وضعیت خودروسازی در دهه 80 روند مطلوب تری نسبت به دهه 90 خصوصا سال گذشته داشته است.

علی لو افزود : تا زمانی که به نقطه مطلوب و مورد انتظار در این صنعت دست نیابیم حرکت های صورت گرفته اقدام قابل توجهی نبوده و به نوعی بازسازی در این حوزه خواهد بود از این رو باید از سطح فعلی بالاتر رفته و به تدریج در مسیر مطلوب حرکت شود این در حالی است که تاکنون در راستای این مسیر حرکت چندانی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه خودروسازان به لحاظ تولید ، کیفیت و قیمت باید در راستای دستیابی به نقطه مطلوب حر کت نمایند ، اظهار داشت : هر چند در سال گذشته به نقطه مطلوب دست نیافتیم اما نسبت به دو سه سال های قبل از آن ، طبعا عملکرد شرکتها بسیار خوب بوده است و از اینکه در مسیر رو به بهبودی در این صنعت آغاز گردیده باید از متولیان صنعت خودرو تشکر کرد.

وی تاکید کرد : همچنان تا دستیابی به نقطه مطلوب فاصله داریم و انتظار می رود در سال 95 به این نقطه دست یابیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: