جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 فروردين 1395     
بازیگر سینما: پاتوقم شمال است

خبرگزاری فارس: همواره مخاطبین عام علاقه دارند بدانند که هنرمندان چهره و یا شناخته شده چقدر به آداب رسوم مرسوم پایبند هستند از این رو با برخی از بازیگران گفت‌وگویی کوتاه داشتیم . در این گفت‌وگو با افشین سنگ‌چاپ گپی زدیم که به شرح ذیل آمده است.

_عید را چطور آغاز کردید؟

 طبق روال همه مردم ایران من هم آداب و رسوم مربوط به ایام نوروز را به جا آوردم که یکی از مهم‌ترین آنها دید وبازدیدهایی است که در سال جدید انجام می‌شود، من هم مانند بسیاری از افراد دیگر تلاش می‌کنم در کنار بزرگترهای خانواده مخصوصا پدر و مادر باشم. دوست دارم با مادرم مراسم سفره هفت‌سین را برگزار کنم، همچنان هم عیدی می‌دهیم و هم عیدی می‌گیریم. یکی از غذاهای معروفی که در هنگام سال تحویل آن را درست می‌کنند سبزی‌پلو با ماهی است که ما هم در خانه همیشه این کار را انجام می‌دهیم.
 

بازیگر سینما: پاتوقم شمال است
 

_هنوز عیدی می‌گیرید؟

بله، من هم هنوز عیدی می‌گیرم، مگر می‌شود به من عیدی ندهند. اگر به من عیدی ندهند، می‌میرم، البته لحظه سال تحویل لباس نو هم می‌پوشیم، آیه‌هایی از قران را زمزمه می‌کنیم.

_برخی از جوان‌ترها دیگر حال و حوصله سفره هفت‌سین را ندارند شما هم این‌طور هستید؟

 نه، اصلا. نسبت به مراسم سفره هفت‌سین بی‌حال و حوصله نیستم. شاید برای افرادی که مجرد هستند و تنها زندگی می‌کنند این حال وجود داشته باشد، اما ما چون خانواده هستیم، قطعا باعلاقه مراسم مربوط به سال تحویل را انجام می‌دهیم.

- برای سفر کدام مناطق از ایران را انتخاب می‌کنید؟

همه می‌دانند که من پاتوقم شمال کشور است، البته در انجا زندگی نیز می‌کنم،‌البته این در شرایطی است که فکر می‌کنم امسال تعداد روزهای قابل مشاهده‌ای را مشغول به کار باشم. در کاری به کارگردانی سعید آقاخانی بازی می‌کنم که تا اواسط عید به طول می‌انجامد. در کار دیگری هم قرار است بازی کنم که این روزها فیلمبرداری‌اش آغاز می‌شود.

- بهترین اتفاقی که در سال 94 در حوزه کاری برایتان افتاد که همچنان در ذهن‌تان باقی مانده است، چیست؟

سال 94 برایم سال خشن و بدی بود. هیچ اتفاق شگفت‌انگیزی در آن نیفتاد، در مجموع به نظرم سال خوبی نبود.

- با چه هدفی وارد سال 95 شدید.

دقیقا هیچ‌چی، آنقدر کار می‌کنیم که فقط زنده و سرپا بمانیم.

- به نظر کمی ناامید می‌رسید.

نه، کمی مزاح می‌کنم، اما واقعا تنها چیزی که مهم است، این است که کار کنیم. سرنوشت این‌طور برای ما رقم زده است.

- در سال جاری چه آرزویی برای سینما می‌کنید؟

آرزویم این است که تمام همکارانم عاقبت بخیر شوند،‌ شاد باشند، هرچند که شادی به سینما نیامده است؛ چراکه بچه‌ها را در این حرفه اذیت می‌کنند. همکارانم بتوانند در این حرفه با فراغ بال کار کنند و دغدغه‌ روزی نداشته باشند، چون بچه‌هایمان پول بیمارستان هم ندارند که بدهند، برای همین هم آرزو می‌کنم همیشه سلامت باشند.

- برای مردم ایران چه آرزویی می‌کنید؟

 آرزو می‌کنم مردم کشورم با درایت بیشتری به زندگی‌شان نگاه کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: