جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 مرداد 1393     
ناوگان حمل و نقل در اجرایی کردن مدیریت هوشمند پیشرو بوده است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی  با اشاره به تحقق اهداف مدیریتی در حوزه حمل و نقل گفت: در سال جاری با اجرای طرح زمان بندی حرکت اتوبوس ها، صرفه جویی 11 درصدی در مصرف سوخت ناوگان اتوبوسرانی تهران محقق شد.

سنندجی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: یکی از اهداف مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک ، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده که بخشی از آن از طریق اجرای طرح زمان بندی حرکت اتوبوس ها اتفاق افتاده است.

وی در ادامه افزود: طبیعتا صرفه جویی در مصرف سوخت در کاهش هزینه های هنگفت ناوگان اتوبوسرانی تأثیر به سزایی داشته است.  با توجه به شواهد و مستنداتی که با اجرای این طرح به دست آمده است،  به طور متوسط  در سال 92 هر اتوبوس در تهران 118 کیلومتر پیمایش  در روز داشته است که با اجرای این طرح در سال 93 ، به 105 کیلومتر  پیمایش در روز رسیده است .

پیمان سنندجی در خصوص دلایل پایین آمدن پیمایش اتوبوس ها گفت: به دلیل وصل شدن اتوبوس ها به  سیستم GPS  ، کنترل و نظارت بر حرکت اتوبوس ها به شکل دقیقی اجرا شده و از پیمایش مسیرهای غیر ضروری در غیر از مسیر حرکت خط ، جلوگیری به عمل آمده است.

وی در ادامه بیان داشت : بدین ترتیب در بحث مصرف سوخت و استهلاک اتوبوس ها صرف جویی اتفاق افتاده است که نقطه مثبتی در کارنامه مدیریتی اتوبوسرانی محسوب می شود. 

سنندجی  گفت: در قالب برنامه ریزی زمان بندی اتوبوس های تهران ، فعالیت تمام اتوبوس ها تحت نظارت درآمده و رانندگان می دانند باید چه زمانی برای سرویس دهی به مسافران به ایستگاه مراجعه کنند .

 سنندجی در خاتمه گفت : برایند کاری ناوگان اتوبوسرانی در چند سال اخیر نشان می دهد که در ناوگان اتوبوس رانی ، مدیریت سنتی جای خود را به مدیریت هوشمند واگذار کرده است. شرکت واحد اتوبوس رانی با استفاده از سیستم ITS و گسترش آن در تهران در اجرایی کردن مدیریت هوشمند پیشرو بوده و در واقع این شیوه مدیریت توانسته صرفه جویی در هزینه ها را چه در بحث ناوگان و چه در موضوع منابع انسانی در بر داشته باشد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: