جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 تير 1393     
وسایل نقلیه موتوری، مسئولیت سنگینی در قبال به خطر انداختن سلامت جامعه دارند

به گزارش شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر لزوم برنامه ریزی آگاهانه و سرمایه گذاری خردمندانه در زیرساخت های حمل و نقلی به منظور دستیابی به حمل و نقل شهری پایدار گفت: سیستم های حمل و نقل عمومی در بسیاری از شهرهای در حال توسعه دنیا در شرایط ایده آلی قرار دارند.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: ازدحام ترافیکی آشکارترین مشکل حمل و نقلی شهرهای در حال توسعه دنیاست که تأثیر بسیاری بر تولید ناخالص محلی و حتی ملی بر جای می گذارد.

 وسایل نقلیه موتوری سلامت جامعه را به خطر می اندازند

 وی کمبود خدمات حمل و نقل عمومی در دسترس و مقرون به صرفه را یکی از نقاط ضعف شهرهای در حال توسعه دانست و اظهار کرد: کمبود زیرساخت های ایمن برای حمل و نقل غیر موتوری مانند دوچرخه سواری و پیاده روی از دیگر مشکلات این شهرها محسوب می شود.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که تعداد خودروهای شخصی به نسبت معابر شهری به صورت مستمر رو به افزایش است، تصریح کرد: وسایل نقلیه موتوری مسئولیت سنگینی در قبال انتشار انواع گازهای آلاینده و گلخانه ای، تولید آلودگی صوتی، بروز حوادث و سوانح و آسیب های روحی و جسمی ناشی از آن بر عهده دارند و سلامت جامعه را به مخاطره می-اندازند.

 معاون شهردار تهران با تأکید بر این که حمل و نقل شهری می تواند در رشد اقتصادی شهرها بسیار مؤثر باشد، اضافه کرد: عدم مدیریت صحیح اقتصاد حمل و نقل، فقدان برنامه ریزی جامعه برای سیستم حمل و نقل و نادیده گرفتن عناصر اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و اقتصادی در توسعه این سیستم، می تواند روند ارائه خدمات اجتماعی را با اختلال و تأخیر مواجه کند.

 مدیریت شهری باید از سیاستگزاری های کلان با خبر باشد

 وی توجه تصمیم گیران به باز گرداندن شهرها از خودروها به انسان ها و ایجاد محیط های با قابلیت زندگی با کیفیت تر را از ضرورت های مدیریت صحیح در شهرها بر شمرد و اظهار کرد: حرکت در مسیر حمل و نقل شهری پایدار از طریق ایجاد سیستمی پایا با اهدافی همچون حمایت از طبیعت، انسان محور بودن، مقرون به صرفه بودن و مناسب بودن برای رشد و توسعه، نیازمند رویکردی جامع است.

 مهندس تشکری هاشمی با خبر بودن مدیریت شهری از سیاستگزاری های کلان را از کلیدی ترین عناصر سیاست های توسعه شهر و حمل و نقل شهری دانست و تصریح کرد: آگاهی از اتفاقات و رویدادهای پیش رو و اطلاع از موقعیت های موجود و آینده به منظور تجهیز به ابزارها و امکانات مواجه شدن با مسائل و مشکلات، از جمله ملزمات مدیریت شهری آگاهانه و هوشمندانه است که منافع آن بیش از همه ساکنان شهرها را منتفع می سازد.

 معاون شهردار تهران در پایان دستیابی به حمل و نقل شهری پایدار را نیازمند چند رویکرد دانست و اظهار کرد: مدیریت تقاضای سفر از طریق جلوگیری از سفرهای غیر ضروری و کاهش فاصله سفرها، تغییر به سمت مُدهای پایدار، ارتقای فنآوری ها و حفاظت از سلامت شهروندان و محیط زیست شهری، از جمله اولویتهایی است که مجامع جهانی نیز بر آنها تأکید دارند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: