جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 تير 1393     
توسعه فضای سبز،یکی از اقدامات ویژه شهرداری منطقه 21 است

به گزارش گروه مناطق 22گانه شهرداری نیوز،سرای محله ی شهرک دریا با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، شهردار منطقه ، معاونین ، شورایاران و اهالی محله شهرک دریا افتتاح شد .

در ابتدای این مراسم دکتر مصطفی سلیمی شهردار منطقه ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و آرزوی قبولی طاعات و عبادات آنها در ماه مبارک رمضان و بندگی خدا گفت : در سال گذشته با همکاری و همدلی شورایاران که بازوی توانمند مدیریت شهری هستند و اهالی محلات 17 گانه منطقه با شهرداری ، پروژه های زیادی در حوزه های مختلف مدیریت شهری جهت خدمت رسانی بیشتر به شهروندان به بهره برداری رسید .

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات شهری و زیست محیطی اظهار داشت : در سال گذشته 250 هکتار فضای سبز احداث شده که این امر با توجه به اینکه سرانه ی فضای سبز در شهر تهران به ازای هر نفر 15 متر مربع است ، اما در منطقه 21 این سرانه به 47 متر مربع به ازای هر فرد افزایش یافته است ، نکته قابل توجهی محسوب می شود و همچنین با توجه به آلودگی هوا و استفاده از سوخت های فسیلی همچنان امکان توسعه و احداث فضای سبز شهری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد .

در ادامه شهردار منطقه 21 از 330 کیلومتر لوله کشی آب جهت آبیاری فضای سبز و اتصال آن به شبکه آب خام خبر داد .

دکتر سلیمی با بیان اینکه در این منطقه ، 21 بوستان احداث و 500 هزار درخت غرس شده  است افزود : در سال جدید تثبیت و نگداشت فضای سبز بیش از گذشته مورد توجه است و تمامی تلاش ما اینست که از املاک شهرداری نگهداری شود .

با توجه به اینکه این منطقه یکی از مهمترین ورودی و خروجی های شهر تهران محسوب می شود ، این مقام مسئول از احداث 6 پل در این منطقه از جمله پل کن ، به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد و گفت : احداث این پل ها باعث رفع ترافیک سنگین ، سهولت تردد و عدم اتلاف انرژی در محدوده منطقه شد ه است .

شهردار منطقه 21 با اشاره به اینکه اعتبار بودجه امسال نسبت به سال گذشته 5/2 برابر شده است گفت : تمامی تلاش مدیران منطقه ای اینست که منطقه 21 به خدمات رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان بپردازد که در این میان احداث سالن های ورزشی مختص بانوان با توجه به نیاز این قشر به ورزش در دستور کار قرار دارد .

وی همچنین تصریح کرد : احداث 7 سرای محله در منطقه در مراحل پایانی قرار دارد که امید است  بزودی جهت استفاده اهالی محلات به بهره برداری برسد .

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم دکتر مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده توسط شهرداری منطقه 21 اظهار داشت : یکی از دلایل موفقیت مدیران در عرصه های مدیریتی مردمداری و استفاده از سرمایه های بی بدیل انسانی است چرا که ، استفاده بهینه از سرمایه انسانی در نهایت به رفاه و آسایش منجر خواهد شد .

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین بیان داشت : این منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی خود از بافت ویژه ای اعم از صنعتی و مسکونی برخوردار است که باید وجود کارخانجات و کارگاه های صنعتی را غنیمت شمرد و از پتانسیل آنها به بهترین وجه ممکن در راستای فعالیت و اقدامات ماندگار در این محدوده استفاده کرد .

وی همچنین از توسعه ی قابل توجه سرانه ی فضای سبز شهری در منطقه 21 بعنوان اقدامی ویژه نام برد چرا که تلاش شده نسبت مناسبی بین جمعیت و فضای سبز در منطقه نسبت به سرانه فضای سبز شهر تهران ایجاد شود

دکتر مسجد جامعی در پایان تصریح کرد : امید است با تلاش تمامی مسئولین ، شاهد رشد کانون های خلاقیت و فعالیت های فرهنگی در سطح شهر تهران با مشارکت شهروندان باشیم




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: