جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 تير 1405     
برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان اعلام شد

 مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدوین شیوه‌نامه الحاقی فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان تأکید کرد که رویکرد اصلی برنامه‌های امسال، تقویت کنشگری اجتماعی و حضور مؤثر دانش‌آموزان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی است.

 
به گزارش ایسنا، علی سعیدی، مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، در نشست کمیسیون فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله، اظهار کرد: همواره با به‌کارگیری عنوان «اوقات فراغت» برای برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان موافق نبوده‌ام، زیرا در نظام تربیتی، فراغت از یک فعالیت به معنای آغاز فعالیتی دیگر است و اساساً چیزی به نام فارغ شدن از کار و مسئولیت وجود ندارد.
 
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شرایط متفاوت کشور در سال جاری افزود: اگرچه سال گذشته شیوه‌نامه‌ای جامع و پایدار برای فعالیت‌های تابستانی به استان‌ها ابلاغ شده بود، اما تحولات و شرایط جدید اجتماعی موجب شد شیوه‌نامه الحاقی جدیدی متناسب با نیازهای امروز طراحی و تدوین شود.
 
وی ادامه داد: امسال عرصه‌های اجتماعی، محلات و اجتماعات مردمی به فرصت‌های مهم تربیتی تبدیل شده‌اند و مدارس در بسیاری از مناطق به پایگاه‌های پشتیبانی فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و حماسی محله بدل شده‌اند. به همین دلیل ضرورت داشت رویکردها و برنامه‌های تابستانی متناسب با این شرایط بازنگری شود.
 
سعیدی با بیان اینکه شیوه‌نامه جدید در واقع الحاقیه‌ای بر شیوه‌نامه پایدار سال گذشته است، تصریح کرد: این سند در هفت عرصه و هشت محور اصلی از جمله مطالعات غیردرسی، مهارت‌آموزی تمدن‌ساز، مسئولیت‌های اجتماعی و میدانی، فعالیت‌های خانوادگی، مناسبت‌ها و مسائل روز، کنشگری حسینی، مسابقات و جشنواره‌ها، پویش‌های دانش‌آموزی، جریان‌سازی رسانه‌ای و بازی‌واره و سرگرمی‌های مفید گروهی و فردی یادگیری بر بستر تعامل طراحی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: برای هر یک از این محورها کارویژه‌های مشخصی تعریف شده که بخشی از آن‌ها استمرار برنامه‌های سال گذشته و بخشی دیگر متناسب با اقتضائات جدید کشور به شیوه‌نامه افزوده شده است.
 
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شعار برنامه‌های تابستانی امسال گفت: تلاش ما این است که امسال بتوانیم فعالیت‌های تابستانی بهتر و با کیفیت‌تری برای دانش‌آموزان با شعار «تابستان؛ میدان نقش و اراده با میدان‌داری نسل بعثت» اجرا شود و تابستان از یک دوره صرفاً آموزشی یا تفریحی به عرصه‌ای برای کنشگری اجتماعی فعال، اثربخش و تربیت‌محور تبدیل شود.
 
براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سعیدی از نهایی شدن شیوه‌نامه الحاقی خبر داد و اظهار امیدواری کرد این سند حداکثر تا پایان امروز یا فردا به استان‌ها ابلاغ شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: