جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 تير 1393     
مشکلات کاری را حل کنیم؟

باشگاه خبرنگاران: مشکلات اگر به موقع حل نشوند باعث کندی در کار شده و روی روحیه ی کارمندان هم اثر میگذارند بنابراین بهترین کاری که باید برای حل مشکلات انجام دهیم این است که در کمترین زمان و با تدبیر صحیح آنها را حل کنیم.

مشکلات اگر حل نشده باقی بمانند می توانند باعث ایجاد استرس، ناهماهنگی و کم شدن اثر گذاری فعالیتهای تیم کاری شوند.

یکسری از مشکلات هستند که در هر کار و تجارتی به وجود می آیند مثلا اختلاف سلیقه در انجام کارها اما اینها مشکلات کاری نیستند و نباید در هنگام مقابله با چالش ها در کار آنها به مثل یک مشکل بزرگ جلوه دهیم چون خیلی از اوقات این مشکلات فرصتهای خوبی برای یادگیری و کسب تجربیات بیشتر هستند که می توانند در آینده مورد استفاده قرار بگیرند.

مدیریت مشکلات باید زود هنگام باشد هر چقدر که سریعتر بتوانیم چالشهای کاری را برطرف کنیم بهتر است و بهترین کار برای حل مشکلات این است که به همراه دیگر کارمندان و کارفرما برای بررسی و رفع مشکلات گفت و گو و مشورت کنید.

مشورت کردن در حل مشکلات به یک تیم کاری کمک کند مثلا میتوان از کارفرما برای مشورت در حل مشکلات استفاده نمود.

همیشه آرامش و خونسردی در حل مشکلات میتواند به زودتر حل شدن آنها کمک کند مشکلات اغلب باعث ایجاد استرس و تنش در کار میشوند اما اگر بتوانیم زود هنگام و با همکاری یکدیگر آنها را حل کنیم قطعا مقابله با مشکلات در آینده هم برای ما آسان تر خواهد بود.

همیشه سعی کنید علت به وجود آمدن مشکلات را بررسی و ارزیابی کنید تا در آینده کمتر با مشکلات مواجه شوید وقتی که منبع و آنچه که باعث ایجاد مشکل شده است را برطرف کنید مشکلات خود به خود حل خواهند شد.

تصمیم گیری های صحیح در هنگام برخورد با مشکلات بسیار مهم است گاهی باید ابتدا مشکلات را از جنبه های مختلف بررسی کرده و پس از آن برای حب مشکل برنامه ریزی کرد.

حل مشکلات کاری با کمک یکدیگر هم سریعتر و هم بهتر خواهد خوب وقتی که یک تیم کاری بتواند با همکاری و تعامل مشکلات را حل کند نشان از میزان همدلی بین آن ها دارد و این ویژگی بارز یک تیم کاری موفق است که نه فقط در موفقیتها بلکه در هنگام برزو مشکلات نیز از بتوانند با هم همکاری داشته باشند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: