جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آذر 1392     
در تمام دنیا آموزش فرهنگ ترافیک در مقاطع مختلف تحصیلی امری ضروری است

به گزارش شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن یبان اینکه آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان به خصوص دانش آموزان بسیار پسندیده است اظهار داشت : تا کنون در ایران به دلیل کوتاهی مسئولین به این مسئله اهمیت داده نشده است در حالیکه در تمام کشورهای دنیا آموزش ترافیک امری ضروری می باشد .

دکتر جواد هروی در خصوص ورود مباحث مکتوب آموزش ترافیک به کتب درسی افزود : فرهنگ سازی ترافیک امری ضروری است بدین منظور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز جلساتی را با حضور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور در خصوص آموزش فرهنگ ترافیک به کلیه شهروندان اعم از دانش آموزان ، دانشجویان ، کارمندان و حتی عابران برگزار نموده است .

نماینده مردم قاینات و زیر کوه در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به خسارات ناشی از عدم آموزش فرهنگ ترافیک عنوان کرد : متاسفانه هیچگونه سیاست گذاری در این خصوص اتخاذ نشده و این بی توجهی بعضا موجب بروز خساراتی از جانب شهروندان علی الخصوص کودکان در کشور شده است ک کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نظر دارد سیاست های مناسب را در این راه اتخاذ نماید .

وی در ادامه این مطلب افزود : چنانچه در زمینه ترافیک قانون گذاری صحیحی صورت می گرفت قطعا از بروز خطرات و معضلات ناشی از بی اطلاعی شهروندان نیز جلوگیری می شد زیرا آموزش فرهنگ ترافیک نوعی پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی محسوب می شود .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود مباحث مکتوب آموزش ترافیک به کتب درسی تصریح کرد : آموزش های شفاهی برای دانش آموزان اگرچه می تواند تاثیر گذار باشد اما چنانچه به صورت مکتوب و تصویری این مطالب ارائه شود قطعا به درک و تفهیم بیشتر مطالب کمک خواهد کرد لذا مکتوب نمودن این آموزش ها امری ضروری است .

دکتر هروی در ادامه عنوان کرد : آموزش نحوه صحیح حرکت کردن در بین خودروها و محیط های ترافیکی همچنین آموزش نحوه تردد در شهر و رعایت حال عابران به رانندگان از مهمترین مواردی هستند که باید در اولویت آموزش قرار گیرند .

نماینده مردم قاینات و زیر کوه در انتها در خصوص عدم توجه به حقوق شهروندی گفت : متاسفانه ایران از معدود کشورهایی است که حقوق شهروندی علی الخصوص حقوق عابران پیاده را مورد توجه قرار نداده وهیچگونه اقدامی در این خصوص صورت نپذیرفته است . البته شهروندان نیز هیچگاه از دولت و مجلس در این خصوص خواسته ای نداشته اند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: