جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 تير 1393     
بلندترین ساختمان جهان در آینده که هوا را پاکیزه می کند

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،بلندترین ساختمان آینده در جهان در چین ساخته می شود،و دو برج اطراف آن قرار دارند که هوا را تمیز خواهند کرد.

پروژه Phoenix  توسط یک شرکت معماری انگلیسی به نام Chetwoods طراحی شده که ساخت آن از سال 2016 آغاز می شود.

رئیس هیئت مدیره Chetwoods می گوید که او می خواسته تا این پروژه بیش از یک سازه معماری باشد.

تصور کنید برجی که هوا را پاکیزه می کند.مجبور نیستید خیلی انتظار بکشید چرا که دو تا از این برج به زودی در چین ساخته می شود.

ساخت بلندترین برج های جهان ،مخروط های رو به آینده صورتی رنگی که زندگی را به محیط زیست می دمند،طی دو سال آینده آغاز می شود.

این برج های جاه طلبانه  Phoenixتوسط شرکت  انگلیسی Chestwoods طراحی شده و ادعا می شود که لقب بلندترین برج را از برج الخلیفه دبی خواهد گرفت.

طراحی آن گامی فرا تر می گذارد:این برج ها یکی از دوستدارترین ساختمان های محیط زیستی در جهان خواهند بود.

در ارتفاعی بیشتر از یک کیلومتر در آسمان بالای شهر Wuhan مرکز استان Hubei چین،پروژه Phoenix قصد دارد تا آب و هوا در مناطق اطراف خود پاکیزه کند.

رئیس هیئت مدیره Chestwoods بیان کرد که این پروژه فراتر از یک سازه معماری صرف است.این پروژه همچنین مسائلی در رابطه با حفاظت از دریاچه منطقه دارد.

او عنوان می کند”:می توانید فشاری را که دریاچه های مذبور به خاطر رشد شهرها وافزایش جمعیت در اطراف خود متحمل می شوند تصور کنید.” "بنابراین ما تصور کردیم که این کار نه تنها باعث جلب توجهات عمومی می شود بلکه حیات را به دریاچه می دمد.مهندسینی که از طبیعت الهام گرفته اند،شومینه حرارتی را می سازند که در مرکز برج قرار میگیرد.این شومینه از خورشید حرارت می گیرد و هوا را از اطراف دریاچه جمع می کند و برای خنک کردن ساختمان ها از آن استفاده می کند.هوا سپس پاکیزه تر از قبل به محل قبلی خود باز می گردد.

Chestwoods بیان می کند که این ساختمان عمل مشابهی را با آب انجام می دهد.درست مشابه بازگرداندن هوا به آب همانطور که در محفظه نگهداری ماهی اتفاق می افتد....اما ما آب را تصفیه می کنیم و به محل خود باز می گردانیم.

برج ها از طراحی سنتی چینی بهره می گیرند.

این ها دو اژدها یا دو پرنده هستند،یکی نر و دیگری ماده،وما از این ایده به عنوان ایده همزیستس استفاده کردیم،یکی دیگری را به نفع هگی تغذیه می کند.” یکی از دو برج لوله ای را که تغییر شکل می دهد را در خود جای می دهد که با یک توربین بادی روشن می شود.چیزی که Chestwoods امیدوار است تا یک تجربه فوق العاده باشد زمانی که به بالا می نگرید همچنین این برج با صفحات خورشیدی ترکیب می شود که برق لازم را برای پروژه آماده می کند-با نگه داشتن مقداری برق ذخیره برای ناحیه

برج کوچک مجهز به بلندترین دیوار سبز جهان یا باغ عمودی است که قرار است تا انتهای برج ادامه پیدا کند.

اما  شاید جنجال برانگیز ترین ویژگی این برج ها گوی های آسمانی بزرگی باشد که بین دو برج به رشته کشیده شده است و رستوران ها و مکان های بازدیدی را در خود جای می دهد.

برج ها به رنگ صورتی چشم نواز خواهند بود به نماد گل صورتی گوشواره ای.زمانی که معماران اغلب بر پایه یک رنگ کار میکنند،Chestwoods  می خواهد از ترکیب رنگ ها استفاده کند.او همچنین اضافه می کند:” دستان خود را بالا می گیرم و می گویم که این رنگ را بسیار دوست دارم و فکر می کنم تحسین برانگیز است ساخت این برج در سال 2016 آغاز می شود و هدف این است که مردم نفس راحتی بکشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: