جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 تير 1393     
پرداخت هزینه های مدیریتی کشور باید از درآمد های نفتی متوقف شود

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران به طرح برخی مباحث درخصوص تامین منابع مالی در اجرای پروژه های شهری و کشوری پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، با تاکید بر این نکته که شکل گیری شوراها نقش مهمی در ارتقای مردم سالاری، مشارکت مردم و ارتقای خدماتی که در مدیریت کلان کشور به مردم ارایه می شود، ایفا کرده است، ابراز داشت: به ویژه در تهران شاهد این تحول هستیم و قطعا نقش شورای شهر در تعریف صحیح نقشه راه و صبر و استقامت در این مسیر، نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای است.

ابوترابی فرد تاکید کرد: ما باید در مسیر قطع رابطه هزینه اداره کشور شامل هزینه های جاری و عمرانی از درآمدهای حاصل از نفت قدم برداریم. تا زمانی که این واقعیت نجات دهنده تحقق پیدا نکند، مطمئن باشید پیشرفت محقق نخواهد شد. در این زمینه شهرداری ها و خصوصا کلانشهر ها یک مدل قابل اطمینان فراروی مدیریت کشور هستند.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تهران، گفت: وقتی امروز بودجه 15 هزار میلیارد تومانی شهرداری را تعریف می کنید، جایی برای درآمدهای حاصل از نفت نمی بینید. پیام این تصمیم برای مدیران کشور این است که می توان کشور را بدون نفت اداره کرد. چرا که 15 هزار میلیارد تومان، عددی معادل عملکرد بودجه عمرانی کشور در سال 92 است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: البته هنوز فاصله معناداری میان شما و مدیران کشورهای توسعه یافته در تعریف راه های مشروع افزایش درآمد وجود دارد که هنوز این قدم ها را برنداشته اید. به هر میزان که می توانید باید با همفکری و استفاده از تجارب موفق دیگران، در راه تعریف درآمدهای مشروع گام بردارید. البته شاید بتوان فروش تراکم را جزو این درآمدها تعریف نکرد چرا که می توان به سمت درآمد های پایدار، کاملا مشروع و گره گشا حرکت کرد.

وی با بیان اینکه در مدیریت کشور شاهد عدم بهره وری در بالاترین سطح ممکن هستیم، ابراز داشت: شما باید در مدیریت شهری تهران بهره وری را در مقام عمل در مقابل دیگران عینیت ببخشید و راه را برای یک تحول درارتقای بهره وری در کشور فعال کنید.

 شما می توانید در این حوزه قدم های بلندی بردارید چرا که به عنوان یک نهاد کلیدی ناظر بر عملکرد شهرداری تهران به خوبی تشخیص می دهید که سطح بهره وری کجاست و هزینه ها در کجا انجام می شود؟ این رصد و نظارت به مراتب بهتر از نظارت در مجلس شورای اسلامی نسبت به هزینه های کشور است.

ابوترابی فرد یادآور شد: شورای اسلامی شهر تهران ارتباط تنگاتنگ و تعریف شده ای با شهرداری دارد که این ارتباط بین مجلس و دستگاه های اجرایی نیست.

به هر میزان که با نظارت درست و صحیح و کمک مدیران اجرایی به ارتقای بهره وری کمک کنید قطعا به ارتقای بهره وری مدیریت کشور کمک کرده اید و این الگو نیز فراروی دیگران قرار می گیرد.

وی همچنین خواستار آن شد تا علاوه بر توجه به تغییر معنادار رابطه بودجه های جاری و عمرانی، هزینه های عمرانی هم با بالاترین سطح بهره وری اجرا شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: به عنوان یک بازوی کارآمد مدیر اجرایی شهر باید او را در ارتقای بهره وری کمک کنید و نقد درست و کارگشا و نظارت صحیح شما به این موضوع کمک می کند.

نگاه مجلس در حمایت از مدیریت شهری نیز یک نگاه فراگیر است، همانطور که در تصویب بودجه سالانه کشور یکی از حوزه هایی که از حمایت کامل در صحن مجلس و کمیسیون تلفیق برخوردار است، حوزه هایی است که می خواهیم از مدیریت شهری برای افزایش درآمد ها به منظور ارایه خدمات بهتر حمایت کنیم.

وی همچنین با اشاره به پیشینه تعامل مجلس و شورای شهر، آمادگی مجلس شورای اسلامی برای بالاترین سطح تعامل با شورای اسلامی شهر تهران را اعلام کرد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: