جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 تير 1393     
آموزش شهروندان در پایگاه های مدیریت بحران مناطق

به گزارش گروه مناطق 22گانه شهرداری نیوز ؛  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران گفت : تفاهم نامه همکاری میان ستاد مديريت بحران و آموزش و پرورش منطقه 18 با هدف تشکیل گروه مدیریت بحران در مکان های عمومی و  ایجاد آمادگی  در دانش آموزان و آموزش خودامدادي و دگر امدادي امضا شد.

رادنیا در خصوص جزئیات این تفاهم نامه  گفت: در این نشست كه با حضور دبیر ستاد و رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 18 برگزار شد، توافقات اولیه برای تشکیل ستاد مدیریت بحران دراماکن عمومی حاصل شد و درآینده نزدیک نیز تفاهم نامه‌ ای در زمینه ادامه همکاری ها میان طرفین به امضاء خواهد رسید.

وی در ادامه افزود : دراین نشست مشترک ، محورهای کلی انعقاد تفاهم نامه شامل تعيين شرح وظايف طرفین درمواقع بحران و شرایط اضطراری و ارائه تسهیلات آموزشی سريع به دانش آموزان مدارس بیان شد و موافقت های لازم صورت گرفت. ضمنا طرفین توافق کردند که نشست دیگری را نیز به همین منظور در اداره آموزش و پرورش برگزار کنند و در رابطه با مفاد دیگر تفاهم نامه بحث و تبادل نظر انجام شود.

رادنیا خاطر نشان کرد: با توجه به این امر که برقراری نشست ها و گرد هم آیی  درون سازمانی ، در ارتباط با شهروندان  در جهت اهداف سازمان مدیریت بحران حائز اهمیت بوده ، برگزاری  كلاس‌ها و سمينارهاي آموزش مديريت بحران كه با هدف ارتقاي سطح آگاهی شهروندان  در زمان مواجهه با بلایای طبیعی، دراماکن مسکونی و تجاری محلات منطقه  18 تهران برگزار مي‌شد، در اماكن اين منطقه ادامه پيدا خواهد كرد.

وی در ادامه گفت : در این سلسله سمینارهای آموزشی که با حضور کارشناسان ستاد برگزار می شود، نکات مهمی راجع به روش‌های مواجهه با حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی ، مصون ماندن و همچنین برپایی چادراضطراری برای مداوای مصدومان به شرکت کنندگان آموزش داده مي‌شود.

رادنیا افزود: آموزش به کارکنان شرکت آقاشیمی  و شهروندان محلات بهداشت  و ولیعصر ، در مسجد جامع شهرک ولیعصر و همچنين بازدید مدیران و کارکنان شهرداری ناحیه 3 منطقه از بخش‌های مختلف پایگاه مرکزی از دیگر اقدامات این ستاد بوده است.              

مدیر روابط عمومي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در خصوص فعالیت های ستاد مديريت بحران منطقه 22 گفت: كلاس‌هاي آموزش مباني مديريت بحران، كمك‌هاي اوليه و آشنايي با روش‌هاي اطفاي حريق در قالب راه‌اندازي گروه‌هاي مديريت بحران اماکن ، با حضور بيش از 90 نفر از شهروندان ساكن در شهرك مسكوني نگين غرب با همكاري كارشناسان ايستگاه 80 سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني و جمعيت هلال احمر برگزار شد.

رادنیا در خاتمه گفت: همچنين كلاس هاي آموزش همگاني و كارگاه‌هاي آموزش گروه هاي داوطلب واكنش اضطراري در محلات اين منطقه ادامه دارد و شهروندان ساكن محلات زيبادشت جنوبي، دهكده المپيك، شهيد باقري و زيبا دشت شمالي با حضور در اين كلاس‌ها با آموزش هاي عمومي و تخصصي در زمينه امداد و نجات آشنا شدند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: