جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 تير 1393     
روشنایی بیش از حد،هنگ کنگ را با آلودگی های بصری مواجه ساخته است

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،مطالعاتی که توسط دانشگاه هنگ کنگ صورت گرفته بیان می کند شب های هنگ کنگ بیش از 1000 برابر حد مجاز روشن تر است.

Jason Pun  کسی که تحقیق را انجام داده،عنوان کرده که چرا در هنگ کنگ چراغ های شهری به یک معضل تبدیل شده اند؟

طراح وب،Wesley Wai که برای 9 سال در آپارتمان های Mangkok  زندگی می کرده،احساس می کرد که خانه اش شبیه کلوب شده و نور های روشنی در اتاق خواب او تا سحر وجود دارند.

در سال 2009 او تصمیم گرفت از این مسئله که می گفت موجب بی خوابی او در شب های زیادی شده، فیلم بگیرد.

در Mangkok محله شلوغ و پر سر از صدای شمال TsimShaTsui ، صدا و دود حاصل از ماشین ها و اتوبوس ها ناراحت کننده است اما مسئله ناراحت کننده تر نور است.آقایWai  که اکنون به محله آرام تری نقل مکان کرده است،این مطلب را بیان می کند.

نیمه های شب سر و صدا خیلی بد نیست اما نور هایی که هنوز وجود دارند بسیار آزار دهنده است.او یادآوری می کند یک سال پیش از آن که او فیلم ویدئویی خود را بسازد،3 مورد اسیدپاشی در محل اتفاق افتاد که باعث آسیب دیدن افرادی در این حادثه شد.او بیان می کند که شرایط محیطی بر روان افراد محل تاثیر گذاشته و باعث دیوانگی آن ها شده است.

اما همه در مورد نور های شهری نظر یکسانی ندارند،در یک تحقیق دولتی که در سال 2011 منتشر شد،بیش از 70 درصد از 2700 نفری که مورد سوال قرار گرفتند بیان کردند که در هنگ کنگ آلودگی نوری وجود دارد.اما حدود 78 درصد این افراد اعلام کردند که نور باعث زیبایی محل  می شود و به جذب گردشگر کمک می کند.

87 درصد عنوان کردند که روشنای خیابان باعث کاهش جرم و جنایت در شهر می شود.در طی سالیان حامیان محیط زیست در تلاش بودند تا نور موجود در شهر را به میزان استاندارد برسانند،گفته می شود که این نور ها موجب اختلال در ریتم زندگی موجودات زنده  شهری می شود همانطور که الگوی خواب انسان ها را دچار مشکل می کند.

قسمتی از آلودگی نوری در هنگ کنگ به شیوه زندگی در محلات باز می گردد که در آن نواحی تجاری و مسکونی با هم در آمیخته شده اند.

فعالان می گویند دولت_که در سال گذشته خط مشی را تعیین کرد تا در آن فروشگاه ها به صورت داوطلبانه از روشن کردن بیش از حد مجاز چراغ ها خودداری کنند_نیازمند قانونگذاری در این زمینه است تا مردم بتوانند خواب بهتری داشته باشند.ُ

Edwin Lau Che Feng تاکید میکند که در هنگ کنگ مردم در ساعت های خاصی نمی توانند از وسایل پر سر و صدا استفاده کنند،بنابراین باید قوانینی وضع شود تا میزان نور شهر ها کنترل شود.

روز سه شنبه Kam Sing  اذعان داشت که آلودگی های نوری یکی از مسائلی است باید در دستور کار مسائل شهری قرار بگیرد و زمانی برای انجام دادنش لازم است.برای انجام اندازه گیری ها نیازمند آن هستیم تا شهر در ساعت های مشخصی خاموش باشد.

شاید تصور عمومی بر این باشد که نور های درخشانی که باعث روشن شدنمروارید شرق" می شوند نمای تاثیر گذار و موفقی برای آن ایجاد می کنند،اما به مرور زمان اوضاع تغییر می کند. کاهش مقدار نیروی برق مصرفی شهر هم می تواند نتایج مثبت زیست محیطی به همراه داشته باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: