جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 تير 1393     
700 تاکسی نو به ناوگان تاکسی رانی وارد شد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی در خصوص آغا ز روند نوسازی تاکسی های فرسوده گفت: بحث نوسازی که در اسفند ماه سال 90 به دلیل افزایش قیمت ارز و خودرو و به دنبال آن کاهش شدید تولید محصولات خودروسازان متوقف شده بود خوشبختانه در اسفند ماه سال 92 و پس از دو سال دوباره از سر گرفته شد.

محمد پور در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: این کار با هماهنگی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام شده و مجددا با "ایران خودرو" قرارداد منعقد شده است  و خودروساز متعهد شد که به تعداد مورد نیاز تاکسی سمند ef7  در اختیار طرح نوسازی  تاکسی رانی قرار دهد.

وی در ادامه افزود: قرار بر این است  که تهران به عنوان شهر پایلوت در نظر گرفته شود و این موضوع از طریق سایت تاکسی رانی اطلاع رسانی خواهد شد . بدین ترتیب که برای شرکت های تاکسی رانی و نیز 24 شرکت وابسته به آن روش دسترسی به سایت مربوطه برنامه ریزی شده است  تا رانندگان دارای خودرو فرسوده بتوانند از طریق ثبت نام در این سایت خودرو فرسوده خود را مورد نوسازی قرار دهند.

محمد پور با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان تاکسی رانی در این زمینه ، خاطر نشان کرد: در این راستا بانک صادرات از طرف ستاد نوسازی به عنوان بانک عامل انتخاب شده و ضمن عقد قرارداد، بانک صادرات به هر راننده تا سقف 20 میلیون تومان وام  با کارمزد 15 درصد پرداخت خواهد کرد.

مدیر نوسازی تاکسی رانی گفت: در حال حاضر و تا این لحظه حدود 4426 نفر برای نوسازی تاکسی خود ثبت نام کرده اند که از این تعداد  1204 نفر  پیش فاکتور تاکسی سمند را از نمایندگی های ایران خودرو دریافت کرده اند و در حدود 1000 نفر به حساب خودرو سازان پول واریز کرده اند. از این تعداد 894 نفر خودرو فرسوده خود را به مراکز اسقاط تحویل داده اند و در حدود 700 نفر نیز موفق به دریافت تاکسی جایگزین( سمند) شده اند.

 محمد پور با در نظر گرفتن این موضوع که فاصله میان تحویل دادن خودرو فرسوده به اسقاط تا تحویل گرفتن سمند در حدود 40 روز است ، بیان داشت:  تحمل فاصله 40 روزه برای بسیاری از رانندگان که اکثرا جزء اقشار ضعیف جامعه هستند بسیار سخت است چون  رانندگان در مدت زمان وقفه کاری شامل بیمه بیکاری نمی شوند. وقوف بر این موضوع سبب شده که سازمان تاکسی رانی به دنبال اجرای طرح "کلید به کلید" باشد. در این طرح تاکسیرانی خواهان وجود کمترین زمان میان تحویل دادن خودرو فرسوده و دریافت خودرو نو یا کوتاه شدن فرایند تعویض خودرو در کوتاه ترین زمان ممکن است.

وی در خاتمه  افزود: سازمان تاکسی رانی در حال حاضر در حال گمانه زنی برای تعویض 17 هزار خودرو فرسوده با سن بالای 10 سال است که هنوز مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند. با توجه به مشکل فرایند طولانی در تعویض خودرو، این سازمان امیدوار است طی جلساتی که با ستاد حمل و نقل  و سوخت و مهندس فیض بخش  داشته است در جهت رفع این مشکل اقدامات مناسب را به انجام برساند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: