جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 تير 1393     
دیداردوجانبه کری وظریف دروین

تسنیم:ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در ایمیلی اعلام کرد جان کری، وزیر خارجه آمریکا، که برای کمک به تسریع فرایند مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 به وین سفر خواهد کرد با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، نیز به صورت دو جانبه دیدار می‌کند.

ماری هارف در ادامه افزود که کری میزان تمایل ایران برای تعهد به گام‌های معتبر و قابل سنجش را که از اظهارات علنی مقامات این کشور درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای‌اش پشتیبانی می‌کند، ارزیابی خواهد کرد.

وی "بررسی خواهد کرد که آیا می‌توان درباره موضوعاتی که اختلافات عمیقی درباره آنها وجود دارد، پیشرفت کرد. [کری] همچنین تمایل ایران برای مجموعه‌ای از انتخاب‌های بسیار مهم را در میز مذاکرات سنجیده" و سپس "به باراک اوباما درباره گام‌های بعدی پیشنهاداتی ارائه خواهد داد."

لندن روز گذشته (جمعه) سفر  ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلستان، به وین را تأیید کرد. آلمان نیز خبر از  حضور فرانک والتر اشتاین‌میر در مذاکرات داد. در پاریس نیز سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد لوران فابیون در وین خواهد بود.

با این حال سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، به دلیل همراهی ولادیمیر پوتین در سفر به آمریکای جنوبی نخواهد توانست در وین حاضر شده و به جای وی نماینده این کشور نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین راهی مذاکرات خواهد شد.

از طرف دیگر، قین گانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، اعلام کرد که اطلاعات ویژه‌ای درباره حضور وزیر خارجه چین ندارد اما "ما مقامی را به این دیدار خواهیم فرستاد."

پنجشنبه هفته گذشته، کاترین اشتون، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از تمام وزرای خارجه شش قدرت جهانی دعوت کرد تا برای آگاهی از فرآیند مذاکرات به وین سفر کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: