جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 تير 1393     
برنامه های شهرداری منطقه 19در زمینه کنترل و دفع موجودات موذی

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،معاون شهری و فضای سبز منطقه 19 گفت: با توجه به ازیاد جانوران مضر شهری در فصل گرما، مشکلات مرتبط با این موضوع بررسی و اقدامات اصلاحی برای رفع آنها صورت می گیرد.

مسعود سلیمی افزود: مشکل زادو ولد و افزایش جانوران مضر شهری بویژه با آغاز روزهای گرم تابستان نیاز به بررسی هایی داشت که در مرحله اول از طریق تشکیل کمیته فنی و حضور کارشناسان ساماندهی و فضای سبز در آن جلسه انجام شد. درهمین راستا ضمن بازدید میدانی از سطح منطقه نواقص موجود و مشکلاتی که می تواند به عدم تولید مثل و ادامه حیات این جانوران کمک کند در دو بخش احصاء شد.

وی ادامه داد: بخش اول مشکلات مربوط به کلونی ها، مخازن زباله، مسائل عمرانی و مشکلاتی از این قبیل و بخش دوم نیز مربوط به عدم رعایت نظافت فضاهای عمومی از سوی شهروندان، هدایت بی موقع زباله به معابر و قرار دادن زباله در بیرون از مخازن است.

سلیمی تصریح کرد: شهرداری این منطقه می کوشد تا ضمن رفع مشکلات مشاهده شده، آموزش های لازم جهت رعایت نظافت را به شکل چهره به چهره، توزیع کتابچه، نصب بنر و آموزش در مدارس و مساجد ارائه دهد تا مشارکت شهروندان را در پاکسازی شهر از جانوران مضر شهری و جلوگیری از بیماریهای ناشی از تجمع این حیوانات مضر جلب کند.

این مسئول به اجرای عملیات مکانیکی و شیمیایی برای مبارزه با جانوران مضر شهری اشاره کرد و افزود: این طرح طی ماه گذشته در نواحی یک، دو سه انجام شد و قرار است طی 2 ماه آتی نیز در نواحی 4 و5 اجرا شود.

به گفته سلیمی استفاده از این روش ها نقش مؤثری در کاهش و کنترل جمعیت موش ها، سالم سازی محیط زیست شهری و در نتیجه افزایش میزان رضایتمندی شهروندان دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: