جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 تير 1393     
ورودپوتین به نیکاراگوئه

ایسنا: رئیس جمهوری روسیه برنامه سفر خود به کشورهای آمریکای لاتین را تغییر داده و برای یک سفر مختصر کاری وارد نیکاراگوئه شد.

به گزارش صدای روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سفر خود از کوبا به آرژانتین امروز (شنبه) تصمیم گرفت تا یک توقف کوتاه در ماناگوآ در نیکاراگوئه داشته باشد تا با مقام‌های این کشور دیداری کند.

پوتین با اعلام اینکه روسیه و نیکاراگوئه روابط با دوام و خوبی داشته‌اند، ادامه داد: بسیاری از اقدامات برای بهبود روابط به ویژه در حوزه اقتصادی میان دو کشور صورت گرفته است اما ما به دنبال ارتقاء این روابط هستیم. ما اقدامات دو کشور را در زمینه ترغیب مردم برای افزایش همکاری‌ها می‌ستاییم.

رئیس جمهوری روسیه در دیداری با دانیل اورتگا، همتای نیکاراگوئه‌ای خود ادامه داد: سال 2014 یک سال بسیار خوب برای دو ملت است چرا که دو کشور 70 سال پیش روابط خود را از سر گرفتند و این رابطه تاکنون ادامه داشته است.

همچنین رئیس جمهوری نیکاراگوئه سفر کوتاه اما "پربار" پوتین به کشورش را یک اقدام تاریخی خواند و ادامه داد: این اولین سفر رئیس جمهوری روسیه به نیکاراگوئه است و من از این بابت بسیار خوشحالم.

وی به پوتین این تضمین را داد که از اقدامات صلح آمیز مسکو حمایت می‌کند و افزود: ما آماده شرکت در اقدامات صلح آمیز روسیه در ابقای صلح در تمام جهان هستیم.

هیات همراه پوتین که برای انجام مذاکرات با مقام‌های کشورهای آمریکای لاتین حضور دارند شامل سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، یوری اوشاکف، معاون پوتین و ایگور سچین، رئیس بزرگترین پالایشگاه نفتی روسیه هستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: