جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 تير 1393     
مطابق استاندارد های جهانی به دنبال دستیابی به شاخص های مطلوبیت حمل و نقل هستیم

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری،مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با اعلام اینکه میزان انحراف از برنامه زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌های شهر تهران 4 دقیقه است، گفت: برنامه زمان‌بندی اعزام اتوبوس در خطوط تندرو از مبداء تحت برنامه خاصی انجام می‌شود و به همین دلیل در این خطوط مشکل کمتری داریم.

پیمان سنندجی افزود: ناوگان اتوبوسرانی شهر لندن سالها در تلاش است تا میزان انحراف 2 دقیقه‌ای خود از برنامه زمان‌بندی را به 1.5 دقیقه برساند؛ اما هنوز نتوانسته این کار را انجام دهد. این نشان می‌دهد که اجرای بدون انحراف این برنامه حتی در شهرهای مطرح و پیشرفته دنیا سخت است و به همین دلیل تامین ناوگان در اجرای کامل و بدون نقص این برنامه اهمیت دارد.

سنندجی با بیان اینکه هم‌اکنون در شهر تهران 2000 دستگاه اتوبوس فرسوده وجود دارد که مشکلات زیادی را برای ناوگان اتوبوسرانی در بخش خصوصی و عمومی به وجود آورده است، اظهار کرد: هر لحظه امکان خرابی این اتوبوس‌ها وجود دارد، ضمن اینکه ممکن است برنامه زمان‌بندی برخی خطوط استاندارد نباشد. به عنوان مثال در برخی خطوط لازم است که اعزام اتوبوس‌ به ایستگاه‌ها هر 5 دقیقه یک بار انجام شود اما به دلیل کمبود ناوگان مجبور هستیم که زمان بیشتری را برای اعزام اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها در نظر بگیریم. برای اجرای مطلوب و کامل برنامه زمان‌بندی اتوبوس‌ها در تهران باید روی این مسائل مطالعه کرد و برای آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد.

وی در عین حال تاکید کرد که مسائل فنی در ناوگان و بهره‌برداری از اتوبوس‌ها و خطوط بسیار مهم است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم و افزود: به عنوان مثال در برخی خطوط اعزام ناوگان هر 7 دقیقه انجام می‌شود که لازم است زمان اعزام اتوبوس در این خطوط کاهش پیدا کند تا بتوانیم روی انحراف از برنامه اجرای این طرح در قالب مثبت و منفی برنامه‌ریزی کنیم. تمام تلاش کارشناسان و شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران این است که بر اساس استانداردهای جهانی، شاخص‌های مطلوبیت را در اجرای این طرح در نظر بگیرند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه یادآور شد که برنامه زمان‌بندی اعزام اتوبوس در خطوط تندرو از مبدا و تحت برنامه خاصی انجام می‌شود و به همین دلیل در این خطوط مشکل کمتری داریم و مشکلات عمده ناوگان اتوبوسرانی در خصوص اعزام به موقع اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها مربوط به خطوط غیرتندرو است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: