جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 19 تير 1393     
حمله زمینی اسرائیل به غزه

ایسنا: وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در اظهاراتی عنوان داشت که اشغال نوار غزه احتمالا امری ضروری بوده و دلیل ادامه روند محاصره آن پرتاب موشک‌ ها از سوی این منطقه به سمت اراضی اشغالی است.

به گزارش پایگاه اینترنتی النشره، یووال اشتاینتیز، وزیر اطلاعات و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی تاکید کرد : 9 سال پیش تصمیم گرفتیم که از نوار غزه عقب نشینی کرده و آن را به مقامات فلسطینی واگذار کنیم. در همین راستا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین متعهد شد تا به محض عقب نشینی ارتش اسرائیل از نوار غزه هیچ گونه موشکی از این منطقه به سمت اسرائیل پرتاب نخواهد شد اما از آن زمان تاکنون 11 هزار و 700 موشک به اسرائیل پرتاب شده است.

وی افزود: تنها دلیل محاصره نوار غزه عقب نشینی ما از این نوار تحت شرایطی بود که فلسطینیان خلع سلاح شوند اما از آن به بعد هزاران موشک به سمت اسرائیل پرتاب شده است. بنابراین لازم است ما در این شرایط از ملت خود حمایت کنیم.

از سوی دیگر شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد ،در صورتی که حماس حملات موشکی خود از سوی نوار غزه به سمت اراضی اسرائیل را متوقف نکند حملات نظامی زمانی علیه این منطقه آغاز خواهد شد.

وی افزود: اسرائیل بارها به حماس هشدار داده و ضرب الاجلی را برای پایان دادن به حملات موشکی خود تعیین کرده بود اما این اقدامات نه تنها پایان نیافت بلکه تا دیگر مناطق گسترش یافت.

وی همچنین جنبش حماس را به ارتکاب جنایاتی از جمله هدف قرار دادن مجتمع‌های مسکونی رژیم صهیونیستی و استفاده از غیرنظامیان نوار غزه به عنوان سپرهای انسانی متهم کرد.

درهمین راستا گردان‌های القسام اعلام کردند که با پرتاب سه موشک شهر "دیمونا" در "النقب" را بمباران کردند.

گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی نیز منطقه "سدیروت" و "زیکیم" را با با پرتاب 4 موشک بمباران کردند.

پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود که این رژیم حملات خود را علیه حماس و دیگر تشکیلات فعال در نوار غزه گسترش می‌دهد.

یک منبع اسرائیلی نیز عنوان داشت که تا زمان اتخاذ تصمیمی مبنی بر حمله زمینی به نوار غزه امکان تمدید عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وجود خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: ما اهداف مختلفی را برای خود تعیین کرده‌ایم که می‌توانیم آن‌ها را هوایی مورد هدف قرار دهیم.

اتخاذ تصمیمی در خصوص عملیات زمینی در نوار غزه به دو یا سه روز زمان احتیاج دارد.

این در حالی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که آمادگی‌ها برای حمله زمینی به نوار غزه در مراحل نهایی خود قرار دارد.

شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون به 76 کشته و 525 زخمی رسیده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: