جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 19 تير 1393     
دریاچه چیتگر به چشم انداز و نما و منظر شهری مناسب نیاز دارد

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز؛ رئیس کمیته محیط زیست  شورای اسلامی شهر تهران  در خصوص مشکلات زیست محیطی و آلاینده هایی که اخیرا تهران  را تهدید می کند، گفت: مشکلات بسیاری که در زمینه آلودگی های گوناگون (هوا،آب ، خاک، صوت و ...) ، تهران را در معرض تهدید قرار داده است ، به دلیل عدم وجود یک طرح جامع برای مدیریت شهر تهران و شکل گیری روند سریع توسعه ناپایدار در ده سال اخیر بوده است.

حقانی در ادامه مصاحبه با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: به دلیل اهمیتی که موضوع پیشگیری از آسیب های زیست محیطی و سلامت شهروندان  تهرانی برای فعالان بخش سلامت و محیط زیست دارد، کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در یک سال اخیر به بحث آلاینده ها توجه ویژه ای نشان داده است. یکی از  محورهای در دست بررسی شورا در این زمینه، دریاچه چیتگر است.

وی در خصوص آلودگی دریاچه چیتگر بیان داشت: ذات ایجاد چنین دریاچه ای در غرب تهران ایده خوبی بوده است اما آنچه موجب ایجاد نگرانی هایی در حاشیه حیات دریاچه شده، ساخت و ساز بی رویه و اختصاصی کردن آن برای برج های حاشیه دریاچه است . ضمن اینکه در زمینه جریان و برون رفت آب از این دریاچه برنامه و اقدام درستی انجام نگرفته است. البته در زمینه ایجاد حرکت در آب دریاچه تدابیری همچون ایجاد فواره ها یا دستگاه تولید موج  و انداختن ماهی کپور در دریاچه و ...اندیشیده شده است که باید دید در عمل چه نتیجه ای به دست خواهد داد.

وی در ادامه افزود: باید در نظر گرفت که در اطراف دریاچه به چشم انداز و نما و منظر شهری مناسب نیاز بوده و ادامه ساخت و ساز ها در اطراف دریاچه چیتگر منجر به محصور شده آن توسط دیواره های بلند برج هاست.

حقانی با اشاره به معضل رشد برج ها در اطراف دریاچه چیتگر افزود: همانطور که می دانید اکوسیستم هوادهی و تهویه هوای شهر تهران از طرف غرب و شهریار بوده و با ساخت و ساز هایی که در منطقه 22 توسط بساز و بفروش ها  انجام شده شاهد معضل حبس هوا و ایجاد مانع یا دیواره بر سر راه  جابه جایی و انتقال هوا به کل شهر تهران خواهیم بود. با در نظر گرفتن این امر که قرار بود منطقه 22 عنوان منطقه ایمن و نمونه را در زمینه ساخت و ساز حفظ کند.   

رئیس کمیته محیط زیست در خاتمه گفت: این مساله از طرف کمیته محیط زیست در حال پی گیری بوده و در خواست شورا از شهرداری رسیدگی به مساله ساخت و ساز های بی رویه در اطراف دریاچه چیتگر است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: