جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 تير 1393     
سند راهبردی آمایش و توسعه مناطق مرکزی شهر تهران (منطقه 12)

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ؛ معاون مطالعات سازمان حمل ونقل و ترافیک  در زمینه سند راهبردی آمایش و توسعه منطقه 12 بیان داشت: در حال حاضر مجموعه مدیریت شهر تهران، سند مربوط به توسعه منطقه 12 شهرداری تهران را در دست اقدام دارد که سند آن زیر عنوان احیاء محدوده مرکزی شهر تهران (منطقه 12 ) تهیه و تنظیم شده است.

مهندس مرتضی خشایی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: در مورد مسایل مربوط به حوزه حمل ونقل در مناطق مرکزی تهران با توجه به موقعیت حساس  و تعیین کننده آن باید گفت که در ماده ششم سند راهبردی آمایش و توسعه منطقه 12 ، برنامه های مربوط به حمل و نقل در قلمرو منطقه 12 مورد تاکید قرار گرفته است. این برنامه دارای پانزده سرفصل است که اجرای به موقع آن می تواند در هر چه بهتر شدن موقعیت ترافیکی و کاهش آلودگی هوا نقش شایسته ای را ایفا کند.

وی در ادامه در خصوص پیاده سازی روش های نوین در زمینه حمل و جابه جایی بار گفت: در محدوده بازار به دلیل بافت قدیمی و فشرده نیاز به برنامه ریزی در زمینه طراحی و پیاده سازی روش های نوین نگهداری ، بار اندازی و جابه جایی بار و کالا بوده و با ایجاد یک شبکه منسجم و یکپارچه حمل و نقل بار و کالا در سطح منطقه  و محدوده بازار می توان به ثبات بیشتری دست یافت.

خشایی افزود: به دلیل تردد بیش از حد موتور سیکلت در منطقه بازار و سهم موتور های بنزینی به عنوان یکی از مهمترین آلاینده های هوای تهران ،  نیاز به ساماندهی و کاهش تردد موتور سیکلت در منطقه مرکزی شهر احساس می شود که با جایگزینی موتور سیکلت های برقی به جای موتور سیکلت بنزینی این مهم به انجام می رسد.

وی در خصوص مواد دیگر این برنامه گفت: توسعه شبکه و ارتقا عملکرد سیستم حمل و نقل عمومی و ساماندهی ایستگاه ها و پایانه های حمل و نقلی با هدف افزایش ظرفیت و به مطلوب رسیدن ناوگان حمل و نقل شهری بوده و با راه اندازی سیستم حمل و نقل عمومی " انبوه بر نوین " درون منطقهای و با رویکرد افزایش ظرفیت و دسترسی به شبکه حمل و نقل عمومی متناسب با تقاضای سفر  از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده در این طرح است.

خشایی افزود: ضمن اینکه برای رسیدن به یک شکل از ناوگان حمل و نقل عمومی پاک نیاز به برنامه ریزی در جهت کاهش آلایندگی محیط زیست بوده  تا بدین وسیله محیط شهر از انواع آلاینده های هوا ، صدا و بصری ، از طریق سوخت پاک برای وسایل نقلیه موتوری پاک شود.  توسعه پیاده راه ها و ایمن سازی و بهسازی مسیر های تردد پیاده و توسعه و یکپارچه و ایمن سازی مسیر های دوچرخه و افزایش ایستگاه های دوچرخه و نیز اختصاص تسهیلات حمل و نقل از جمله اتوبوس های گردشگری ، تاکسی پدالی، درشکه و کالسکه  و دوچرخه های گروهی ویژه گردشگران در مسیر های گردشگری در بافت فرسوده از دیگر اقدامات و برنامه های این سند راهبردی است.

وی در ادامه در خصوص توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند در مناطق مرکزی شهر تهران گفت: به منظور نظارت و مدیریت یکپارچه ترافیک در معابر عمومی مناطق مرکزی شهر از طریق گسترش پوشش دوربین های نظارتی و کنترلی با اولویت معابر شریانی و اصلی اقداماتی انجام خواهد شد.

معاون مطالعات سازمان حمل ونقل و ترافیک  با اشاره به برنامه های این سند برای رفع نقاط حادثه خیز در معابر خاطر نشان کرد: برای ایمن سازی شبکه معابر اقداماتی در جهت رفع نقاط حادثه خیز و کاهش حوادث و سوانح رانندگی از طریق سنگفرش کردن معابر و ایجاد جزایر ایمنی و احداث میدانک در نظر گرفته شده است. با توجه به این امر که به جهت دسترسی های محلات به شبکه معابر شریانی و اصلی ، برنامه هایی با عنوان تعریض و تملک و اجرای مسیر های جدید در بافت فرسوده به انجام خواهد رسید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: