جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 تير 1393     
مسیر های دوچرخه در تهران گسترش می یابد

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیر واحد توسعه حمل و نقل پاک سازمان ترافیک شهرداری تهران گفت: 5 مسیر ویژه دوچرخه سواری در شهر تهران راه اندازی می شود.

نواب حسینی با اعلام این خبر افزود: همچنین طبق تاکید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر بازگشت حیات به محدوده تهران قدیم در نظر داریم تا مسیرهای ویژه کالسکه دوچرخه را در محدوده بازار به صورت پایلوت راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد مسیر کالسکه دوچرخه در محدوده تهران قدیم در حال مطالعه است. درواقع این دوچرخه ها که هم اکنون نیزدر کشورهای آسیای شرقی مانند تایلند، اندونزی و هند نیز استفاده می شود یک راکب داشته و در کالسکه ای که به این دوچرخه متصل است می تواند دو مسافر را جابه جا کند.

به گفته نواب حسینی در واقع راکب این دوچرخه راننده آن محسوب می شود که به ازای طی کردن مسیر از مسافران خود کرایه دریافت می کند.

مدیر واحد توسعه حمل و نقل پاک سازمان ترافیک شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی 5 مسیر ویژه دوچرخه در تهران نیز توضیح داد: این مسیرها به دلیل شیب شمالی، جنوبی پایتخت در مسیر شرقی، غربی تهران راه اندازی می شوند.

وی یادآور شد: مسیر اول محور خیابان انقلاب حدفاصل میدان امام حسین(ع)، تا خیابان نواب صفوی، مسیر دوم ابتدا تا انتهای خیابان امام خمینی(ره)، مسیر سه بلوار کشاورز، خیابان کریم خان زند تا میدان هفت تیر، مسیر چهارم خیابان دولت و مسیر پنجم نیز محدوده قیطریه، اندرزگو تا خیابان اقدیسه است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: