جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 15 تير 1393     
سیستان وبلوچستان منبع معادن طلاوفولاد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، علی اوسط هاشمی در پنجمین جلسه ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در زاهدان افزود: شناسایی 16 پهنه آنتیموان با حداقل ظرفیت 200 هزار تن و معادل 10 درصد ظرفیت جهانی آینده روشنی را برای استان نوید می‌دهد.

وی ادامه داد: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان تفاهمنامه جداگانه‌ای با سازمان‌های توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به امضا رسید و مقرر شد تا در مناطق مستعد اکتشافی در اختیار، عملیات سیستماتیک اکتشافی انجام و در صورت دستیابی به ذخایر اقتصادی نسبت به استخراج و احداث کارخانه فرآوری اقدام لازم صورت پذیرد.

هاشمی خاطر نشان کرد: در همین راستا مقرر شده است 45 هزار کیلومتر مربع عملیات اکتشاف معدنی در مدت دو سال در نوار مرز از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان به عرض 20 کیلومتر انجام شود که این عملیات در منطقه سراوان حدود 15 هزار کیلومترمربع و در سیستان 17 هزار کیلومتر مربع را در بر خواهد گرفت.

استاندار همچنین از راه اندازی بانک اطلاعات هوشمند معادن برای دسترسی عموم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: وظیفه داریم با اعتمادسازی زمینه حضور و سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و کار آفرینان را در جهت ترغیب در مشارکت و ایجاد صنایع بزرگ فراهم ساخت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: