جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 15 تير 1393     
کجای کره زمین برای خرید خودرویی مانند پراید 20 میلیون تومان می پردازند

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،قیمت جدید انواع خودرو از سوی شورای رقابت در حالی اعلام شد که افزایش مجدد قیمت ها باعث تعجب مردم و تأسف کارشناسان شده است.

یک کارشناس برنامه ریزی شهری با اعلام این که ایران تنها کشور دنیاست که قیمت خودرو در آن به صورت تصاعدی بالا می رود اما کیفیت خودرو هیچ تغییری نمی کند، گفت: به عنوان نمونه قیمت پژو 405 ای ال ایکس که سال گذشته در همین تاریخ 23 میلیون و 100 هزار تومان بود با بیش از 7 میلیون تومان افزایش، به 30 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

شهرام جبّاری زادگان با اشاره به این که به عنوان نمونه ای دیگر، قیمت پراید 131 اس ایکس که سال گذشته در همین تاریخ 15 میلیون و 80 هزار تومان بود با بیش از 5 میلیون تومان افزایش، به 20 میلیون و 200 هزار تومان رسیده، افزود: سؤالی که مطرح است این است که کجای کره زمین برای خرید خودرویی مانند پراید 20 میلیون تومان می پردازند؟

وی با بیان این که در تمام نقاط جهان قیمت گذاری هر محصول تابعی از مؤلفه های تأثیرگذار بر قیمت آن محصول است، اظهار کرد: مواد اولیه و مصرفی که به منظور ساخت آن محصول به کار رفته، دانش و فن آوری که به منظور تولید آن محصول استفاده شده و میزان کیفیت آن محصول و رضایت مصرف کننده از جمله این مؤلفه هاست.

جبّاری زادگان با تأکید بر این که متأسفانه اغلب خودروهایی که در کشور ما ساخته می شوند با مصرف بالای بنزین که غالباً به بیش از دو برابر میانگین جهانی می رسد، باعث آلودگی هوا و تخریب محیط زیست می شوند، تصریح کرد: علاوه بر این، بسیاری از خودروهای ساخت داخل از حداقل استانداردهای لازم برخوردار نبوده و قادر به تأمین ایمنی راننده و سرنشینان خود نمی باشند.

این کارشناس مسائل شهری در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که امکان ورود خودروهای روز جهان با حقوق گمرکی معقول و قیمت قابل قبول فراهم شود، دیگر مردم مجبور نخواهند بود برای خرید وسیله ای غیر استاندارد به نام خودروی داخلی هزینه کرده و در نهایت سلامتی و زندگی خود را به دلیل عدم ایمنی این وسیله در معرض خطر قرار دهند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: