جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 دی 1394     
نقش «سمن‌ها» در اجرای هرچه بهتر طرح آسمان آبی -زمین پاك انکار ناشدنی است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، شهردار منطقه 8 با تاکید بر اینکه نقش سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) در اجرای هرچه بهتر طرح آسمان آبی - زمین پاك و پروژه خط سفید انكار ناشدنی است، اظهار داشت: نیل به اهداف این طرح مستلزم همکاری تمامی سازمان ها و تعاملات گسترده با آنان است.

بهمن نوری با طرح این مطلب در جلسه گزارش عملکردکمپین "آسمان آبی- زمین پاک" که با حضور معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، معاونین و شهرداران نواحی سه گانه منطقه برگزار شد؛ گفت: گاهی از میان سمن‌ها ایده‌هایی ارائه می‌شود كه می‌تواند به‌عنوان ایده‌های نوآورانه به‌ طور جد مدنظر برنامه‌ ریزان و تصمیم‌سازان این عرصه قرار بگیرد.

وی افزود: تشكل‌های غیردولتی به‌عنوان حلقه واسط می‌توانند با مشاركت معنادار و عمیق خود در همه عرصه‌ها اعم از شناسایی و آسیب‌شناسی یك‌مشكل، ارائه و انتخاب بهترین راهكار، اجرا و نظارت آن و دریافت بازخوردها، ارزیابی و تحلیل ایفای نقش كنند.

نوری با تاکید بر اینکه "کمپین آسمان آبی - زمین پاک" مهمترین دغدغه مدیریت شهری است، تصریح کرد: تحقق اهداف "کمپین آسمان آبی ، زمین پاک" نیازمند عزمی همگانی فارغ از بخشنامه و دستورالعمل های اداری و سازمانی است به گونه ای که هر شهروند به منظور حفظ سلامت خود، ارتقای فرهنگ زیست محیطی در جامعه و همچنین پاسداشت از محیط زیست طبیعی به عنوان سرمایه ای ملی باید تلاش کند.

وی با اشاره به نظم بخشی ترافیک در شرق تهران، با اجرای  "پروژه خط سفید" در منطقه 8 گفت: افزایش ایمنی عابران پیاده با توقف وسایل نقلیه پشت خط ایست، ارتقای سلامت، امنیت و رفاه حال شهروندان و کاهش سوانح رانندگی از نتایج  مثبت اجرای این طرح است.

شهردار منطقه8، به اقدامات انجام شده از جمله نصب سیستم های هوشمند، اجرای صحیح خط کشی های محوری، نصب تابلوهای هشداردهنده، اطلاعاتی، عابرین پیاده و هدایت مسیر، نصب پل روی انهار، تبدیل تقاطع های چراغ دار از بلوک به کانال اشاره کرد و افزود: تمامی اقدامات مذکور در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک انجام شده است.

 نوری اضافه کرد: علاوه بر آن برخی از فضاهای شهری نیازمند روکش آسفالت بود که در این نقاط ابتدا روکش آسفالتی نصب و پس از آن خط کشی انجام شد.

شهردار منطقه 8، در ادامه گفت: تمامی اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در راستای اجرای طرح "کمپین آسمان آبی ، زمین پاک" به تفکیک معاونت ها و نواحی سه گانه انجام شده است.

همچنین آرش ظفری معاون مركز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های صورت گرفته، اهداف این بازدیدها را حمایت ستادی برای اصلاح زحمات و تلاش های صورت گرفته در اجرای "کمپین آسمان آبی و زمین پاک" عنوان کرد و گفت: تحقق اهداف "کمپین آسمان آبی - زمین پاک" نیازمند باور و تلاش همگانی است و عزم جدی و ارتباط هر چه بیشتر بین شهروندان و مسئولین را می طلبد .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: راهبری طرح "آسمان آبی ، زمین پاک" بر عهده مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران بوده و اجرای آن در دستور کار معاونت ها و شهرداران نواحی مناطق قرار دارد که باید با تعامل و همکاری میان مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و مدیریت شهری در مناطق 22 گانه تلاش های مجدانه ای در راستای تحقق اهداف این طرح مهم بکار گرفته شود.

ظفری گفت: این بازدیدها، در راه تحقق اهداف طرح کمپین آسمان آبی، زمین پاک با نگاه حمایت ستادی برای اصلاح نواقص و کاستی های موجود در سطح مناطق 22 گانه شهرداری تهران است و مقیاسی برای اثر بخشی اجرای این طرح در مناطق و میان شهروندان  محسوب می شود.

معاون مركز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اظهار داشت: کمپین موضوعی اجتماعی است و در این راستا باید از تمامی ظرفیت های منطقه برای آموزش اقشار مختلف شهروندان استفاده و برنامه ریزی شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: