جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 13 تير 1393     
تأکید معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران بر اجرای اقتصاد مقاومتی در حمل و نقل عمومی

به گزارش شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تأكيد بر اين كه صرفه‌جويي در مصرف سوخت در اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در رأس برنامه‌هاي مديريت شهري در حوزه حمل و نقل قرار دارد، گفت: هر صدم درصدي كه به سهم جابه‌جايي های ناوگان حمل و نقل شهری در تهران اضافه شده و هر يك مسافري كه به تعداد مسافران وسايل نقليه عمومي افزوده مي‌شود، به همان نسبت مصرف سوخت كاهش پیدا می کند.

 

به گزارش شهرداری نیوز، مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: با توجه به تاكيد شهردار محترم تهران، با اجرای طرح نظارت دوره‌اي بر سازمان‌ها و شركت‌هاي تحت پوشش اين حوزه مهم و تأثيرگذار اجرايي، ميزان پيشرفت برنامه‌هاي كاري هر يك از این واحدها به دقت مورد ارزيابي و بررسي قرار مي‌گيرد.

 

اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در ناوگان اتوبوسرانی

 

پيش از سخنان معاون شهردار تهران در جلسه شوراي مديران معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني با ارائه گزارشي از كاهش مصرف سوخت در ناوگان اتوبوسراني، اجراي شيوه‌هاي مديريتي نوين و هوشمند در كاهش میزان مصرف را مورد تأكيد قرار داد.

 

مهندس پيمان سنندجي با اشاره به اين كه طرح مديريت مصرف سوخت در ناوگان اتوبوسراني در چند فاز طراحي و اجرا شده، گفت: اجراي اين برنامه توانسته به ميزان قابل توجهي در مصرف سوخت تأثيرگذار باشد و به عبارتي از زماني كه برنامه زمان¬بندي اتوبوس‌ها به صورت كامل اجرايي شد، ميزان پيمايش هر دستگاه اتوبوس از روزانه 118 كيلومتر در سال 92 با 11 درصد كاهش به روزانه 105 كيلومتر در سال 93 رسيده است.

 

وي با بيان اين كه طبق برنامه زمان‌بندي اتوبوس‌ها، فعاليت ناوگان اتوبوسراني سنجيده و با برنامه شده و هر راننده مي داند چه زماني بايد براي مسافرگيري به ايستگاه مراجعه كند، افزود: نوسازي ناوگان ميني‌بوسراني دومين گام در جهت صرفه‌جويي در مصرف سوخت است و به این منظور اقدامات لازم براي ثبت نام ميني‌بوسهاي فرسوده انجام شده است.

 

کاهش 25 درصدی مصرف سوخت با ورود هر اتوبوس دیزلی

 

مهندس سنندجي با تأكيد بر اين كه با هماهنگي سازمان حفاظت محيط زيست، پرداخت 20 ميليون تومان وام بابت هر دستگاه مینی بوس به منظور نوسازي 150 دستگاه ميني‌بوس قطعي شده، گفت: اگر روند نوسازي ناوگان ميني‌بوسراني طبق برنامه‌¬ریزی انجام شود، مصرف سوخت در اين ناوگان از نصف میزان موجود نیز کمتر شده و 58 درصد كاهش مي‌يآبد.

 

وي ورود اتوبوس‌هاي هيبريدي و نوسازي ناوگان اتوبوسراني را سومين گام شركت واحد در جهت اجراي سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي در ناوگان حمل و نقل عمومي اعلام كرد و افزود: به ازاي ورود هر دستگاه اتوبوس ديزلي به ناوگان اتوبوسراني 25 درصد در مصرف سوخت در اين ناوگان صرفه‌جويي خواهد شد.

 

مديرعامل شركت واحد در پايان با اعلام اين كه اجراي كامل مراحل طرح صرفه‌جويي در مصرف سوخت در ناوگان اتوبوسراني در دستور كار مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك قرار دارد، خاطرنشان كرد: بر اساس محاسبات به عمل آمده، در صورت اجراي كامل طرح مذكور سالانه 126 ميليارد ريال در هزينه مصرف سوخت صرفه‌جويي مي‌شود.   

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: