جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 26 دی 1394     
نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در واکنش به افزایش مبلغ جرایم رانندگی:
مملکت را با مماشات نمی توان اداره کرد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه اخیر دولت مبنی بر افزایش مبلغ جرایم رانندگی گفت: ماده 22 به دولت اجازه داده تا میزان جرایم افزایش یابد، منتهی مشروط به این که متناسب با افزایش نرخ تورم باشد و اگر تورم کاهش یافت، میزان جرایم نیز باید کم شود.  

حمیدرضا طباطبایی افزود: از سال تصویب این قانون در سال 89، باید این میزان هر سه سال یک بار تعدیل شود و امروز که ما کاهش تورم داریم، باید متناسب با آن باید  باشد و طی دو سال گذشته که تورم کاهش پیدا کرده، باید میزان جرایم نیز کاهش یابد، نه این که افزایش هم پیدا کند.

وی با اشاره به این که افزایش میزان جرایم باعث کاهش جرم نمی شود، اظهار کرد: در قانون، اقتدار حاکمیتی حرف اول را می زند و به عنوان نمونه، در جرایم مواد مخدر، با وجود این که ما در کشور مجازات اعدام نیز داریم ولی یکی از آسیب پذیرترین کشورها در این حوزه هستیم و در راهنمایی و رانندگی نیز همین طور است، چون برخوردهای ما استمرار ندارد و اگر به صورت مستمر عمل  می کردیم، مردم نیز به رعایت قانون عادت می کردند.

طباطبایی با بیان این که افزایش جرایم باعث تخلفات می شود، تصریح کرد: قوانین موجود باید با طرح و لایحه اصلاح شوند، چرا که نمایندگان شاید فرصت ورود پیدا نکردند و با همین مقررات نیز می شود کشور را اداره کرد و تخلفات کلی و جزیی موجود را با عمل به قانون کم و کمتر کرد.

وی با اشاره به این که در حوزه تخلفات موتورسیکلت سواران مشکل داریم، چون فشار می آورند که موتورها را رها کنید، اظهار کرد: با مماشات نمی شود مملکت را اداره کرد، چرا که اجرای قانون نیاز به استمرار و اقتدار دارد و به عنوان نمونه، اگر مجازات اعدام را برای برخی تخلفات بگذارید ولی ان را اجرا نکنید، هیچ فایده ای ندارد.

طباطبایی با بیان این که ما بالاترین آمار کشته ها را در موتورسیکلت سواران داریم، چون قانون در مورد آنها اجرا نمی شود، تصریح کرد: آیین نامه افزایش مبلغ جرایم رانندگی بر خلاف واقعیت قانون است و از سوی دیوان عدالت اداری قابل ابطال است، چون در شرایطی که کاهش تورم داریم ولی مبلغ جرایم را چندین برابر افزایش داده ایم و این درست نیست.

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که خود دولت باید نسبت به اصلاح این آیین نامه اقدام کند، خاطرنشان کرد: وقتی میزان جرایم افزایش می یابد، میزان تخلفات پنهان هم افزایش پیدا می کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: