جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 تير 1393     
تا پایان سال 200 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی افزوده خواهد شد

به گزارش  گروه حمل و نقل عمومی شهرداری نیوز ؛ مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در خصوص رای زنیهای صورت گرفته برای طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی بیان داشت: این طرح که در شرکت واحد در دست اقدام است و نیازمند اقدامات جدی از جانب ارگانها و سازمانهای تامین کننده است . موضوع واگذاری اتوبوس های تولید داخل به وزارت کشور مربوط می شود و با وجود برنامه زمان بندی و سیاست های اجرایی ما در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوس های شرکت واحد باید گفت که وزارت کشور تا کنون مقدار،  میزان و نوع این کمک ها را به ما اعلام نکرده است. البته در جهت تامین این ملزومات ، قول مساعدت و همکاری داده اند، ضمناً از محل اعتبارات شهرداری تهران قرارداد خرید 200 دستگاه اتوبوس جدید منعقد گردیده که حداکثر تا پایان سال وارد ناوگان خواهند شد.

پیمان سنندجی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز ، در زمینه اتوبوس هایی که فاقد کولر هستند، گفت: اکثر اتوبوس های فاقد کولر، تولید  داخل بوده  و دارای طول عمر بالای 8 سال هستند و با توجه به مشکلاتی در زمینه نصب مجدد کولر به دلیل گاز سوز بودن یا عدم  هماهنگی با موتور ، در آنها وجود دارد، مشمول طرح نوسازی شده اند.

 وی در ادامه افزود: بنابر روش جاری و مقررات موجود تسهیلاتی که از طرف دولت در بخش واگذاری اتوبوس به شرکت واحد تعلق می گیرد تا سقف 82.5 درصد اتوبوس را شامل می شود که 17.5 درصد باقیمانده نیز توسط شرکت واحد یا بخش خصوصی تأمین می گردد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در زمینه خبری که زیر عنوان ،" توقیف 141 دستگاه کپسول گاز شرکت واحد "، در برخی رسانه ها اطلاع رسانی شد خاطر نشان کرد: با توجه به رهنمود های شورای شهر جهت ایمن سازی و بازبینی مجدد کپسول های گاز اتوبوس های گازی ، شرکت واحد اتوبوسرانی از اسفند ماه سال گذشته با همکاری شهرداری تهران و موسسه استاندارد در این زمینه اقدامات عملی را در جهت بازبینی و تعویض کپسول های گاز این اتوبوس ها آغاز کرد.

 سنندجی افزود: اظهارات یکی از مسئولان دایر بر توقیف 141 دستگاه کپسول گاز ،صحیح  نبوده است چرا که به هیچ عنوان  بحث توقیف در میان نیست. در جریان این قرارداد همکاری که میان شهرداری با موسسه استاندارد در سامانه 2 اتوبوسرانی (خاوران) در حال انجام است، روزانه 30 دستگاه اتوبوس گاز سوز مورد بازبینی بر اساس معیار های سازمان استاندارد قرار می گیرند و برخی از این کپسول ها که نمره استاندارد را دریافت نمی کنند ، تعویض شده و از چرخه خدمت رسانی حذف  و به انبار اتوبوسرانی منتقل می شوند.

وی در ادامه افزود: روند این معاینات به صورت متوالی و دوره ای ادامه دارد. هزینه ای که برای بازدید هردستگاه اتوبوس گازسوز صرف می شود، 450  هزار تومان است. البته هزینه های مربوط به تعویض و نوسازی سیستم گاز رسانی مشتمل بر کپسول و متعلقات آن ، در صورتی که برای برخی از اتوبوس ها لازم شود ، بسیار بالا تر از مبلغ یاد شده خواهد بود . از آنجا که اجرای این طرح در راستای بهینه سازی و ارتقای بحث ایمنی در شرکت واحد اتوبوسرانی اهمیت ویژه ای دارد ، از محل در آمدهای  شهرداری برای انجام این پروژه صرف و هزینه خواهد شد.

وی در خاتمه در خصوص برگزاری جلسه ای با عنوان "اولین جلسه شورای عالی اطلاع رسانی "که با حضور معاونان  رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در محل شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار شد، گفت: با توجه به انتصاب دکتر گیل آبادی به سمت مشاورشهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در چند ماه اخیر و  برای معرفی دیدگاه ها و برنامه های ایشان در آینده ، جلسه ای به میزبانی شرکت واحد اتوبوسرانی با حضور مهندس سنندجی و جمعی از معاونین ایشان و مسئولان ادرات تابعه و معاونین دکتر گیل آبادی در زمینه اطلاع رسانی و انعکاس رویدادها و ارتباط با رسانه های ارتباط جمعی و انعکاس فعالیت های شرکت واحد بر گزار شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: