جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 دی 1394     
تلاش برای کاهش آلودگی در میلان و رم

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، با ادامه آلودگی هوای بالاتر از سطح مجاز در یک ماه اخیر، مقامات شهرهای میلان و رم در ایتالیا تصمیم گرفته اند ممنوعیت سه روزه خودروهای شخصی را اعمال کنند.

این ممنوعیت در هفته جاری اعمال شده و در این مدت استفاده از خودروهای شخصی از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر ممنوع خواهد بود. آلایندگی خودروها در این کشور اخیر شدت یافته و به گفته AP دلیل عمده نارسایی های قبلی عروقی شده است. انتظار می رود این چند روز ممنوعیت فرصت خوبی را برای شهروندان ایجاد کند.

مردم به این طرح واکنش مثبت نشان داده اند که شاید دلیل آن تعطیلات این روزها و تعطیلات کاری به خاطر سال نو میلادی باشد. مقامات شهر میلان هم چنین تخفیف استفاده از حمل و نقل عمومی را نیز برای این منظور در نظر گرفته اند. در شهر رم نیز برنامه دیگری برای رانندگان بر اساس شماره پلاک خودروی آن ها اعمال می شود در حالی که در شهر فلورانس نیز دسترسی به مراکز تاریخی تا پایان سال جاری با ممنوعیت محدود خواهد بود.

میلان بیش ترین میزان آلایندگی در سطح این کشور را به خود اختصاص داده است. این منطقه حتی عنوان آلوده ترین شهر اروپا در سال 2008 را نیز به خود اختصاص داده و این اولین باری نیست که ممنوعیت های ترافیکی در آن اجرا می شود. مقامات دولتی دریافته اند که این ممنوعیت های نسبتا پراکنده برای مبارزه با آلودگی کافی نیستند. سازمان حفاظت محیط زیست اروپا در سال 2012 اعلام کرد که 84 هزار مرگ و میر در ایتالیا به خاطر کیفیت پایین هوا اتفاق افتاده است. این امر نشان می دهد اجرای اقدامات در این زمینه تا چه حد اضطراری است. در حالی که ممنوعیت های ترافیکی می توانند در کوتاه مدت تاثیرگذار باشند اما صرفا بخشی از تلاش جدی برای مقابله با آلودگی هوا خواهند بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: