جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 دی 1394     
لزوم بازنگری و توجه به عمر خودروها به لحاظ استاندارد و مصرف سوخت

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حمایت دولت در بحث نوسازی خودروها گفت : خودروهای فرسوده همواره دلیل مصرف ناقص سوخت و عدم رعایت استاندارد در مصرف ،آسیب جدی را به محیط زیست  وارد می کنند از این رو لازم است تا دولت همتی جدی در این زمینه نماید.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز،، افزود : متاسفانه هم اکنون به جهت عدم اختصاص تسهیلات ارزان قیمت ، نوسازی خودروها در کشور با فرایند بسیار کندی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت : مصرف زیاد بنزین در خودروهای فرسوده و سوختن ناقص بنزین در این خودروها،‌علاوه بر اینکه باعث سلب آسایش مردم می‌شود، بر افزایش آلایندگی هوا نیز موثر است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و ضرورت نوسازی خودروهای فرسوده در کشور اظهار داشت : با روند کندی که در خروج فرسوده ها در سالهای اخیر ایجاد شده به نظر می رسد توجه به این مساله از سوی دستگاههای مسئول و ناظر تا حدودی به فراموشی سپرده شده است .

وی خاطر نشان کرد : هم اکنون خودروهای فرسوده علاوه بر آلایندگی قابل توجهی که به همراه دارند ، خسارات مالی و جانی را نیز بر صاحبان خودرو و جامعه وارد می کنند این در حالی است که اعتباراتی که به ازای خسارات و مشکلاتی که این خودروها وارد می کنند لازم است بسیار بیش تر از اعتبارات و تسهیلاتی است که می توان برای خروج فرسوده ها اختصاص داد.

نماینده رباط کریم و بهارستان افزود : در صورتی که خودروهای فرسوده بازسازی و نوسازی شوند، بر بهینه سازی مصرف بنزین و کاهش آلودگی هوا نیز موثر خواهد بود.

نکو  تصریح کرد : البته همزمان با نوسازی خودروهای فرسوده در کشور ، استانداردسازی خودروهای تولیدی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم ورود و بازنگری مجلس در سه حوزه آلودگی هوا، مصرف بنزین و نوسازی خودروهای فرسوده گفت :  مسلما هر وسیله‌ای چه در حوزه حمل و نقل عمومی و چه در خودروهای شخصی، دارای عمر مفید است بنابراین ضرورت دارد تا این خودروها بر اساس استانداردها از چرخه حمل و نقل خارج شوند.

وی اظهار داشت : البته یکی از مسائل مهم و ضروری بازنگری در عمر خودروها به لحاظ استاندارد، میزان آلایندگی یا مصرف سوخت مورد استفاده در خودروهاست و باید مساله آلودگی هوا و مصرف سوخت در خودروها جدی گرفته شده و دنبال شود.

به گفته وی باید خروج خودروهای فرسوده در دستور کار جدی دولت قرار گیرد البته بحث جایگزینی خودروها نیز بسیار مهم است و چنانچه در این زمینه دقت نشود پس از مدتی مشکلات گذشته تکرار خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: