جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 12 دی 1394     
پرونده دروازبان پرسپولیس در دست بررسی است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در جلسه هماهنگی مشترک قوه قضاییه و پلیس فتا اظهار داشت: اگر درفضای مجازی آسیبی خانواده ها را تهدید می کند باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم چرا که نمی توان بی تفاوت از کنار آن بگذریم.
 
وی افزود : باید به موازات پیشرفت فضای مجازی ، نیروی انتظامی تجهیزات و اطلاعات خود را به روز کند.
 
 سردار اشتری ادامه داد: پلیس فتا  با مصوبه دولت موقت راه‌اندازی شد و در این سال‌ها پلیس فتا در اجرای ماموریت‌ها عملکرد خوبی را داشته این در حالی است که پلیس فتا یک پلیس نوپا و جوان محسوب می‌شود و به نسبت سن خود در این سال ها پیشرفت و موفقیت‌های خوبی داشته است.
 
وی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که تا سال آینده از نظر تجهیزات و پیشرفت‌هایی که باقی مانده به ایده‌آل‌ها نزدیک تر شویم.امروزه در کشورمان پلیس فتا در مقایسه با کشورهای دیگر پیش‌قدم بوده و این امر مایه دلگرمی مردم و مسئولان است.
 
فرمانده نیروی انتظامی افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری و هماهنگی بیشتر در عرصه فضای مجازی فعالیت بیشتری داشته باشیم. امروزه هر فردی که یک شهروند محسوب می‌شود عضو شبکه‌های اجتماعی است و از این فضاها می‌توان در جهت رشد، پیشرفت و شکوفایی کشور استفاده کرد.
 
وی گفت: فضاهای مجازی بخش بزرگی از افکار را در برگرفته و خیلی از گروه‌ها و افراد از این طریق تولید و اشاعه فرهنگ دارند و باید در بحث محتوا اقدامات خوبی صورت گیرد.
 
سردار اشتری بیان کرد: گروه‌های تروریستی برای پیشبرد کارها و عملیات‌های خود از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کنند و کمتر در این فضاد ردی از خودشان برجای می‌گذارند که باید برای مقابله با تحرک گروه‌های تروریستی در فضای مجازی آمادگی کامل را داشته باشیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی افزود: در آستانه انتخابات 7 اسفندماه باید با عده‌ و گروه‌هایی که در فضای مجازی به دنبال ناامن و ناآرام کردن فضا هستند ، برخورد شود و در همین راستا پلیس آمادگی کامل برای هرگونه تحرکی که باعث ناامنی و نگرانی مردم می‌شود با اشراف اطلاعاتی که دارد مقابله می‌کند. امیدواریم همانند سنوات گذشته انتخابات امن و بانشاط و در سلامت کامل برگزار شود و شرط آن هم این است که همه دستگاه‌های دخیل از ماه‌ها قبل اقداماتی را انجام دهند.
 
وی گفت: برای برخورد لازم  یک پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک بین ناجا و قوه قضاییه  را ارائه کرد‌ایم و امیدواریم که تا پایان انتخابات بتوانیم جلسات مشترکی را با هم داشته باشیم ضمناً در بحث آیین دادرسی کیفری جدید یک سری اصلاحات باید صورت گیرد و پیشنهاد اصلاحات نیز داده شود.
 
*پرونده دروازه‌بان پرسپولیس در دادسرای رسانه در حال رسیدگی است

سردار حسین اشتری در حاشیه جلسه مشترک پلیس ناجا با قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: نشستی که امروز برگزار شده با هدف هماهنگی بیشتر پلیس فتا و قضات است و نتایج خوبی داشته‌ایم که امیدواریم در روند رسیدگی به پرونده‌ها این جلسات مفید باشد و جلسات متعددی نیز در آینده برگزار شود. 
 
وی در ادامه افزود: کارگروه مشترک نیروی انتظامی و قوه قضاییه تشکیل شده تا به صورت آنلاین به پرونده‌ها که در حوزه سایبری است رسیدگی شود.
 
سردار اشتری بیان کرد: امروز افتتاحیه مرکز فوریت‌های پلیسی و 110 پلیس فتا را داشتیم که از این پس کاربران فضای مجازی می‌توانند با پلیس سایبری (فتا) در ارتباط باشند و پیشنهادات و شکایت‌های خود را با پلیس فتا در میان بگذارند و حدود 10 دقیقه بعد پاسخ خود را دریافت کنند. این باعث می‌شود که کاربران فضای مجازی آسایش و امنیت بیشتری را در این فضا احساس کنند ضمناً کاربران می‌توانند شکایات را از طریق سایت پلیس مطرح کنند.
 
فرمانده نیروی انتظامی گفت: امیدواریم انتخابات آرام و توام با حضور پرشور مردم را داشته باشیم همچنین برای نظم بیشتر و امنیت در انتخابات پلیس آمادگی انجام وظیفه را دارد که این آمادگی در فضای مجازی هم به همین شکل است.
 
سردار اشتری در واکنش به شکایت سوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس که اخیرا عکس‌هایش در فضای مجازی منتشر شده، افزود: پرونده سوشا مکانی در دادسرای رسانه در حال رسیدگی است و پس از مشخص شدن نتیجه برنامه‌ها اقدامات بعدی را طبق قانون انجام می‌دهیم.
 
*پلیس سوابق کاندیدای مجلس را استعلام می‌کند
 
سردار اشتری گفت: یکی از مراجع رسمی که سوابق کاندیدای مجلس را استعلام می‌کند نیروی انتظامی است که از طریق پلیس امنیت، پلیس آگاهی و ... سوابق را دریافت و برای دستگاه نظارتی سوابق کلی کاندیدا ارسال می‌شود.
 

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: به متولیان در امر معاینه فنی تاکید کردیم که با دقت کامل نسبت به صدور برگه معاینه فنی اقدام کنند ضمناً در خصوص فیلترینگ تلگرام قرار است در جلسه بعدی کارگروه مشخص شود که بعد از این جلسه نتیجه اعلام خواهد شد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: