جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 دی 1394     
طرح «همیاران محیط زیست» در مدارس ابتدایی منطقه21

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،در راستای کمپین آسمان آبی، زمین پاک معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 از اجرای طر ح  « همیاران محیط زیست » در مدارس ابتدایی سطح این منطقه خبر داد.

افشین سارویی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه، گفت: طرح مذکور به منظور اجرای دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و همچنین در راستای تحقق اهداف کمپین آسمان آبی، زمین پاک در این منطقه اجرا می شود.

سارویی اظهار داشت: با توجه به ضرورت توسعه و گسترش فعالیت های زیست محیطی میان شهروندان، آموزش و فرهنگ سازی براساس اولویت های موجود محیط زیست کلان شهر تهران در سطح جامعه به ویژه در رده ی سنی کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

وی در ادامه هدف از اجرای «طرح همیاران محیط زیست»، را تغییر رفتار زیست محیطی میان شهروندان خصوصا کودکان و نوجوانان به عنوان آموزش پذیرترین و پویاترین گروه مخاطب در جامعه و همچنین جلوگیری از نقش عوامل انسانی در تخریب محیط زیست به عنوان مهمترین سرمایه و امانت، میان نسل کنونی عنوان کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 ضمن اشاره به ضرورت اجرای این طرح در سطح مدارس، اظهار داشت: این طرح برگرفته از مدل ایزو 14001 با هدف اجرای هدفمند، یکپارچه و هماهنگ است که در 4 مدسه ی منتخب مقطع ابتدایی نواحی یک و دو منطقه با مشارکت 120 دانش آموز دختر و پسر در حال اجرا است.

به گفته ی این مقام مسئول، این طرح در قالب 4 کارگروه تخصصی با عناوین کاهش آلودگی هوا، بهینه سازی مصرف انرژی، کاهش آلودگی آب و مدیریت پسماند اجرا می شود که در این راستا فرم های ثبت نام از دانش آموزان به امضای اولیا و مربیان مدرسه رسیده و آموزش های اولیه نیز به دانش آموزان داده شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 همچنین بیان داشت: 120جلد کتاب نیز با عنوان «به راستی سبز باشید» برای دانش آموزان همیار محیط زیست تهیه و میان آنها توزیع شده است.

سارویی در پایان تصریح کرد: چک لیست های ابلاغی مربوط به وضعیت محیط زیستی مدارس نیز توسط کمیته های مربوطه تکمیل و آماده ی ارائه به ستاد محیط زیست است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: