جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 تير 1393     
عطش دارید، آب نخورید

باشگاه خبرنگاران: در هوای گرم، شدت و سرعت تعریق بدن بیشتر است. بطوریکه در هوای آزاد و نور خورشید، هر فرد ساعتی یک لیتر معادل 4 لیوان آب از دست می‌دهد که این سرعت تعریق در افرادی که تنفس دهانی دارند، بیشتر است.

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه گفت: در فصل گرما، بدن ضمن تعریق، املاحی چون سدیم، پتاسیم و کلر را از دست می‌دهد بنابراین نوشیدن آب به تنهایی کافی نیست و باید این املاح از دست رفته، به نوعی به بدن بازگردد.

دکتر کیمیاگر ادامه داد: نوشیدنی‌هایی مثل آب میوه‌ها، شربت‌ها، دوغ و آب میوه‌های مصنوعی که غلیظ است و باید رقیق شود، تأمین کننده آب و املاح بدن هستند.

همچنین آب میوه‌هایی که بصورت نکتار بوده و عصاره خود میوه است، مواد افزودنی نداشته و طبیعی است و بسیار برای استفاده در فصل گرما نامناسب است.

دکتر کیمیاگر، ضمن اینکه مصرف نوشابه‌های گازدار را اصلا توصیه نکرد، گفت: نوشیدن چای به علت اینکه باعث باز شدن عروق بدن می‌شود و سرعت جریان خون را بالا می‌برد و باعث دفع گرما می‌شود، مناسب است.

این متخصص تغذیه گفت: نوشیدنی‌های سنتی و قدیمی که در فرهنگ ما است مثل شربت آبلیمو، شربت به لیمو، خاک شیر، سکنجبین  و... بسیار در رفع عطش و تأمین آب و املاح بدن در فصل گرما، مناسب است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: