جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 تير 1393     
بهترین راهکار برای "کبد چرب"

باشگاه خبرنگاران: یک باور غلط در جامعه وجود دارد و آن این است که اگر فردی بیمار شد نباید روزه بگیرد، این در حالی است که برای بیماری‌اش مانند افراد مبتلا به کبد چرب گرفتن روزه هیچ مشکلی را برای فرد به وجود نمی‌آورد.

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طرز فکر بسیار نادرستی در بین افراد وجود دارد و آن این است که اگر شخصی بیمار شد دیگر نمی‌تواند روزه بگیرد.

وی افزود: هر شخصی که بیمار می شود، باید با درمان پزشک خود در زمینه مثبت ارزیابی کردن روزه برای او مشورت کند اگر پزشک متعهد تشخیص داد که روزه برای او مضر است، نباید روزه بگیرد اما یک نوع بیماری وجود دارد که بیشتر افراد چاق به آن مبتلا می شوند، کبد چرب یک بیماری است که فرد اگر وزن  خود را کاهش دهد تا حدود زیادی این بیماری فروکش می کند.

این متخصص تغذیه اذعان داشت: بنابراین گرفتن روزه برای مبتلایان به کبد چرب  نه تنها ضرری ندارد بلکه مفید هم است چون مهمترین عامل بهبود کبد چرب، کاهش وزن است بعضی از افرادی که دچار بیماری کبدچرب هستند در یک قسمت از بدن تجمع چربی دارند مثلا در قسمت شکم که این افراد نسبت به  کسانی که چاقی عمومی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون و سکته‌های مختلف هستند، بنابراین روزه داری برای این افراد حتی می تواند مضر هم باشد اما به شرطی که بعد از افطار در خوردن شیرینی جات و تنقلات نباید افراط کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: