جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 دی 1394     
استقرار 54 هزار مخزن 1100 لیتری پسماند در سطح شهر

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به استقرار 54 هزار مخزن پسماند در سطح شهر تهران گفت: بخش عمده زباله هایی که شب ها داخل مخازن گذاشته می شود زباله تر است.

حسین جعفری با بیان اینکه محل استقرار این مخازن در سطح شهر مکان یابی شده است، افزود: پسماندها پس از جمع آوری از مخازن مذکور و انتقال به 11 ایستگاه میانی، به وسیله سمی تریلرهای بزرگ به مقصد آرادکوه منتقل می شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه بیشترین مقدار زباله هایی که شب ها داخل مخازن گذاشته می شود زباله تر است، ادامه داد: فشردن و آبگیری پسماند توسط شهروندان در مبدا تولید سبب کاهش قابل ملاحظه شیرابه ، رطوبت و همچنین حجم و وزن پسماند خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل عدم همکاری مطلوب برخی از شهروندان، جمع آوری زباله در شهر تهران بیش از یکبار در شبانه روزانجام می شود، ادامه داد: برخی شهروندان متاسفانه ساعت دو بعد از نیمه شب، هشت صبح ، دو بعدازظهر ویا هر زمانی به دلخواه زباله خود را در داخل مخازن قرار دهد که این کار، نابسامانی در جمع آوری زباله در شهر را به دنبال خواهد داشت.

جعفری بیان داشت: کارگران خدمات شهری همزمان با جمع آوری زباله های مخازن، کارهای دیگری را نیز از جمله جاروی معابر، نظافت جوی های آب، زیر پل ها، شستشوی المان های شهری، ایستگاه های اتوبوس، تابلوهای راهنمایی و ... بر عهده دارند.

به گفته وی تمامی فعالیت های مورد اشاره شامل رفت و روب و نظافت معابر و جمع آوری پسماند در نواحی 123گانه با استفاده از توان بخش خصوصی در حال انجام است و کار به صورت مناقصه در قالب قراردادهایی به پیمانکاران واجد شرایط واگذار شده است.

جعفری با اعلام این مطلب که پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری در تمام طول شبانه روز مسئولیت پاکیزگی و نظافت شهر تهران را با نظارت مدیریت شهری بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: مکانیزم صحیح جمع آوری زباله بدین صورت است که به شهروندان آموزش دهیم  زباله خود را راس ساعت 9 شب در داخل کیسه های در بسته و سپس داخل مخازن 1100 لیتری پسماند قرار دهند تا پس از آن کارگران خدمات شهری بتوانند با مراجعه به مخازن و تخلیه آن بصورت نیمه مکانیزه و با بارگیری مخزن از قسمت انتهایی خودرو اقدام کنند، هرچند امروزه در سطح دنیا مخازن کاملا مکانیزه نیز داریم که برداشت مخزن و تخلیه زباله از سمت پهلو بوسیله ماشین و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: