جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 تير 1393     
فضاسازی جدید کری علیه ایران

ایسنا: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست پس از آن‌که اعلام شد بیل برنز معاون وزیر امور خارجه قرار است در دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 شرکت کند، از ایران انتقاد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، جان کری در این مقاله با طرح این موضوع که خوش‌بینی عمومی در مورد خروجی این مذاکرات تاکنون با موضعی که آن‌ها پشت درهای بسته مشخص کرده‌اند همخوانی نداشته است، ایران را مورد انتقاد قرار داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه نوشت: اختلافات به دلیل خواسته‌های غیرواقعی و زیاد ما ایجاد نشده است، قدرت‌های جهانی تا اندازه ممکن از خود انعطاف نشان داده‌اند.

وی همچنین یادآور شد فرصت ما برای دستیابی به توافق نهایی تا ضرب‌الاجل 20 ژوئیه به سرعت در حال پایان یافتن است.

کری افزود: تهران می‌تواند یا از این فرصت استفاده کند و اقدامات لازم را در خصوص کاهش نگرانی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای‌اش بکار گیرد یا می‌تواند این فرصت تاریخی را برای از بین بردن انزوای سیاسی و اقتصادی‌اش که سطح زندگی مردم‌اش را ارتقا می‌دهد از دست بدهد.

وزیر امور خارجه آمریکا در مقاله خود مدعی شد: در اینجا اختلاف زیادی میان نیت ظاهری ایران و محتوای واقعی برنامه هسته‌ای‌اش وجود دارد.

رویترز در ادامه گزارش خود آورده است: تحت فشار قرار دادن هیئت ایرانی برای تغییر دادن موضع‌اش در این دور از مذاکرات هسته‌ای ممکن است یکی از اهداف بیل برنز برای حضورش در وین باشد. دیپلمات‌های غربی نزدیک به مذاکرات می‌گویند که تهران باید با اقدامات محدودکننده برنامه غنی‌سازی‌اش که یکی از موارد اصلی اختلاف میان مذاکره‌کنندگان است موافقت کند.

اظهارات و ادعاهای کری در حالی مطرح می‌شود که 1+5 و به ویژه آمریکا تاکنون در مقابل منطق فنی و استدلال‌های ایران در بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای پاسخی نداشته‌اند و کماکان با طرح موضوعات حاشیه‌ای و دروغین مثل تلاش برای جلوگیری از ساخت بمب سعی در فضاسازی به نفع خود دارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: