جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 تير 1393     
بررسی و اجرایی شدن طرح شناسنامه دار شدن محلات شهر تهران

به گزارش گروه مناطق شهرداری نیوز ؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از شناسنامه دار شدن مخاطرات محلات شهر تهران خبر داد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از شناسنامه دار شدن مخاطرات محلات شهر تهران خبر داد و گفت: "طرح شناسنامه دار کردن مخاطرات محلات تهران" همچون طرح "احداث پايگاه هاي مديريت بحران در تمام محلات شهر تهران"، یکی از برنامه های سازمان در سال 93 بوده که در حال حاضر شناسنامه مخاطرات طبیعی مطابق با شرایط محیطی  و جغرافیایی محلات شهر تهران به طور مجزا تهيه شده و در حال بررسی است.

 وی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: با توجه به این امر که تهران دارای 374 محله است ، اين طرح به عنوان نمونه در 5 محله  اجرا خواهد شد.

رامین رادنیا در خصوص جزئیات این طرح بیان داشت: با توجه به اینکه در دنیا، تعداد مخاطراتی که نوع بشر را در صورت وقوع مورد تهدید قرار می دهد مورد شناسایی ، تعریف و شمارش در آمده است ، در مورد شهر تهران در حدود 30 تهدید که وقوعشان محتمل است، پیش بینی و در نظر گرفته شده است که اهم این مخاطرات در شکل طبیعی طوفان، سیل ، زمین لرزه، رانش زمین ، آتشفشان، آتش سوزی ، یخبندان ، خشکسالی و.... و در شکل اتفاقات و حوادث شهری ممکن است روی دهد.

وی گفت: بنابراین بر اساس نوع مخاطرات هر محله، سند عملياتي مديريت بحران آن محله تنظيم شده است و مانورها بر اساس نوع مخاطرات آن محله و براساس سناريوهاي تدوين شده برگزار خواهد شد.

رادنیا در ادامه افزود: در تمام محلات شهر تهران عوامل موثر در زمینه مقابله و ایجاد خطر ، به صورت بالقوه وجود دارد. شناسایی این عوامل از طریق سازمان های مربوطه و شهرداری انجام شده و به شکل آماری در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار می گیرد.

وی گفت: انبارهای مواد شیمیایی ، پمپ بنزین، پست تقلیل فشار گاز یا پست برق از عوامل تهدید زا در این زمینه به شمار می روند و مکانهایی مانند مدرسه ، بیمارستان، بوستان ، مسجد و ... در صورت لزوم به عنوان مکانهایی برای امداد رسانی و اسکان اضطراری مورد استفاده قرار می گیرند.

رادنیا در خصوص گروه های موثر مردمی که در محلات مورد آموزش قرار گرفته اند گفت: سازمان مدیریت بحران،  گروه هایی را در هر محله از شهر تهران ، تحت عنوان داوطلب واکنش اضطراری محله ( دوام) مورد آموزش های تئوری و عملی قرار داده است و این گروه های 55 نفره در صورت وقوع حوادث به سرعت وارد عمل شده به جریان امداد و نجات یاری می رسانند.

وی در خاتمه تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح شناسنامه دار شدن مخاطرات محلات تهران، در صورت وقوع احتمالی حوادث در آینده، سازمان مدیریت بحران با چشم و گوش باز به مقابله با بحران بر می خیزد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: