جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 تير 1393     
باید تلاش کنیم تا شهرداری تهران را به یک سازمان برتر تبدیل کنیم

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 11 گفت: یکی از سیاست های قطعی مدیریت شهری در دور جدید فعالیتش توجه بیشتر به مسایل درون سازمان است. اگر ما بخواهیم به وظایف ذاتی خود در شهرداری بهتر از گذشته عمل کنیم و برنامه های در دست اجرا را به نتیجه برسانیم، باید به درون سازمان توجه بیشتری داشته باشیم. زیرا این سازمان است که می خواهد تحول را در شهر ایجاد کند.

محمدباقر قالیباف در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه11 که دیروز در محل شهرداری این منطقه برگزار شد، با عرض تبریک و تهنیت آغاز ماه مبارک رمضان اظهارکرد: ان شا.. همه ما این توفیق را داشته باشیم از برکات این ماه استفاده کنیم. اینکه خداوند متعال عمر ما را تا این لحظه قرار داده که این ماه مبارک رمضان را درک کنیم، شاکریم.

وی اضافه کرد: یکی از فرصت های طلایی که پرودگار برای بندگان قرار داده، ماه رمضان است. ماهی که همه می توانند امید به بخشش خداوند داشته باشند و اگر کسی در ذهن خود بر این باور باشد که خداوند او را نمی بخشد، گناهکار است.باید قدر تمامی ساعات و روزهای این ماه عزیز را با خدمت کردن به مردم بدانیم.

قالیباف در ادامه سخنان خود با اشاره به سنت اهل بیت بیان کرد: از اهل بیت نقل است که روزه زبان بهتر از روزه دهان و روزه قلب بهتر از روزه زبان است. یکی از مهمترین موضوعات این ماه حضور قلب است که منجر به کاهش گناهان فردی و جمعی در ماه مبارک رمضان می شود.

وی با بیان اینکه ان شاا... بتوانیم از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم، افزود: به خاطر داشته باشیم که ماه مبارک رمضان ماه ادب است. ادب فردی در این ماه حضور قلب و ادب جمعی خیر جمعی است. توجه به مردم، انفاق کردن و دست دیگران را در اوج گرفتن در این ماه همان خیر جمعی است.

قالیباف افزود: درست است که تاکید بزرگان در این ماه عبادت است اما این بدان معنا نیست که در این ماه روزه داران تنها به استراحت و عبادت بپردازند. حضور قلب در ماه رمضان شرط اول است. باید به این مساله نیز توجه داشت که ضیافت الهی برگزاری یک جشن بزرگ و شکرگزاری از نعماتی است که خداوند به ما داده است. باید بتوانیم در این ماه عزیز کار جمعی و ثمرات جمعی را در شهر ایجاد کنیم تا نتیجه آن نشاط و شادابی برای شهروندان باشد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در ماه رمضان هیچ کاری در مجموعه شهرداری تهران تعطیل نمی شود، یادآور شد: یکی از سیاست های قطعی مدیریت شهری در دور جدید فعالیتش توجه بیشتر به مسایل درون سازمان است. اگر ما بخواهیم به وظایف ذاتی خود در شهرداری بهتر از گذشته عمل کنیم و برنامه های در دست اجرا را به نتیجه برسانیم باید به درون سازمان توجه بیشتری داشته باشیم. این سازمان است که می خواهد تحول را در شهر ایجاد کند.

وی تصریح کرد: امروز می خواهم صریح تر به برخی از نکات اشاره کنم. برخی از سازمان ها به خاطر گذشت زمان و نوع کار ذاتی که دارند به یک فرسودگی می رسند. این فرسودگی در ساختار، فرآیند کاری و عملکرد نیروی انسانی تاثیر می گذارد. در شهرداری تهران نیز با توجه به نوع کار و حجم فعالیتی که دارند فشردگی و حساسیت و البته تعامل کاری بالاست.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری از جمله سازمان هایی است که از تحول تا مرگ با آن سرو کار دارند، ادامه داد: شهرداری آمیخته به تمام موضوعات زندگی انسانها در بعد کالبدی، روحی، روانی، فرهنگی و اجتماعی است. به همین خاطر لازم است درون مجموعه شهرداری را برای انجام صحیح چنین کارهایی آماده کنیم. البته این خدمت نعمت بزرگی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است.

قالیباف با بیان اینکه مسئولیتی که خداوند متعال به انسان می دهد و قدرتی را که برای انجام امور به او واگذار می کند باید در جهت خدمت به مردم باشد، تصریح کرد: چه عبادتی بالاتر از خدمت به خلق خداست. حیف است آدم این خدمت را با حقوق و دستمزد عوض کند. حیف است که انسان اعضا و جوارح خود را که خداوند به او عطا کرده به هرکسی به غیر از او بفروشد. ما زمانی که این اعضا و جوارح را فرسوده می کنیم و جان و عمر خود را صرف می کنیم که برای حقوق و مسایل مادی نباشد. بلکه باید برای خدمت به خدا باشد. روزی دهنده خداست و عزت و ذلت در دست اوست. یکی روز شهردار هستیم و روز دیگر امکان دارد این پست از ما گرفته شود. عزت و ذلت به این نیست که شهردار تهران باشیم یا نه.

وی ادامه داد: عزت و ذلت در این است که انسان از فرصت های خود در جهت خدمت به خلق خدا در یک نظام انسانی استفاده کند.

شهردار تهران با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا شهرداری تهران را به یک سازمان برتر تبدیل کنیم، یادآرو شد: در این بخش در شهرداری تهران ضعف داریم. البته این را نیز با افتخار می گویم که امروز فرصت کار و تلاش با اثر بخشی که شهرداری تهران در این شهر دارد، فراهم شده است. به طوری که عام و خاص، موافق و مخالف، دوست و دشمن بر آن صحه می گذارند. به عبارت دیگر این مجموعه توانسته با فرهنگ و روحیه جهادی بیشترین خدمت را به شهروندان داشته باشد که از این بابت دست تمامی کارکنان شهرداری را می بوسم. زیرا این افتخاری است که خداوند به ما اعطا فرموده است .

قالیباف با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بحث مدیریت و فرهنگ جهادی شهرداری تهران را الگویی برای سازمان ها قرار داده است، اظهار کرد: این مدال افتخار نتیجه تلاش شما در 8 سال گذشته است. من به صراحت اعلام می کنم که شهرداری تهران نسبت به سازمان های دیگر در بحث خدمات و تلاش یک قد و قامت جلوتر است. من این را می گویم که زمانی که بحث فرهنگ جهادی مطرح می شود تمامی سازمان ها از مجموعه شهرداری تهران فرسنگ ها فاصله دارند.

قالیباف با بیان اینکه فرهنگ جهادی همان فرهنگ سید الشهدا(ع) و امیرالمومنین(ع) است، افزود: فرهنگ جهادی، فرهنگ انقلاب اسلامی است. فرهنگی است که باید به عنوان یک اصل و الگو در کشور اجرا شود.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم همچنان فرهنگ جهادی در مجموعه شهرداری تهران به عنوان یک الگوی مدیریتی اجرا شود، باید سعی کنیم تا شهرداری تهران را به سازمانی انسانی تبدیل کنیم نه اینکه انسان ها را سازمانی کرده و با آنها اداری برخورد کنیم. این بدان معنا نیست که قانون شکنی کنیم، چراکه یک فرد جهادی به قانون بیشتر از دیگران احترام می گذارد. باید محبت و احترام را به دیگران بیشتر کنیم. غیبت کردن، تهمت زدن یا خطا دیدن و چشم پوشی بر این خطاها نباید در مجموعه شهرداری تهران وجود داشته باشد. باید توجه کنید که کمک کردن به مردم و دستگیری از آنها یک بحث است و کارچاق کنی بحث دیگری است. این مسایل با فرهنگ جهادی سازگار نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه باید در این دوره از فعالیت مدیریت شهری تلاش کنیم تا درون سازمان را بر محور عدالت پیش ببریم، ادامه داد: در این کار همه نسبت به هم مسئولیم و نباید تنها به رفتار اداری در مجموعه اکتفا کنیم. اگر در جایی مجموعه احساس کرد تصمیمی که بنده به عنوان شهردار تهران گرفته ام، درست نیست باید این مساله گوشزد شود.

وی یادآرو شد: در فرهنگ جهادی قناعت و عدالت 2 اصل مهم درون سازمان ها به شمار می رود. به جرات می گویم که در شهرداری تهران 95 درصد کارکنان زحمت کش و دلسوز هستند و کمتر از 5 درصد از افراد به دنبال حاشیه سازی و منافع شخصی شان هستند.

شهردار تهران با بیان اینکه باید به گونه ای عمل کنیم که در مجموعه شهرداری تهران تمام تلاش ها برای کمک به شهروندان باشد، گفت: یکی از اصول فرهنگ جهادی پرهیز از به حاشیه رفتن سازمان، خدمت به مردم و مبارزه جدی با فساد است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به زحمات شهردار سابق منطقه 11 تصریح کرد: آقای شادالویی زحمات زیادی را در مدتی که شهردار این منطقه بودند، کشیدند. ایشان جزو اولین انتخاب های بنده در دور جدید مدیریت شهری بوده است و این تغییر از ارادت بنده نسبت به ایشان کم نمی کند.

قالیباف افزود: گاهی اوقات با رفتنمان می توانیم بهتر از ماندمان به مردم خدمت کنیم که این بزرگترین خدمت به مردم است و البته اصلی مهم در فرهنگ جهادی.

قالیباف با اشاره به سابقه کاری شهردار جدید منطقه11 بیان کرد: آقای اعتمادی از جمله افرادی است که با فرهنگ جهادی مانوس است. شهر و شهرداری را به خوبی می شناسد. ایشان چند سال پیش شهردار شیراز بوده اند. البته آشنایی بنده با ایشان به دوران دفاع مقدس برمی گردد و برای شان آرزوی توفیق خدمت به شهروندان این منطقه را دارم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: