جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 7 تير 1393     
شاهراه حياتي حمل و نقل پايتخت تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، به دنبال اتمام موفقيت آميز پروژه نيمه جنوبي خط3 مترو به طول 12كيلومتر در ابتدای سال جاری، با اتمام 17کیلومتر بخش شمالی این خط تا پایان سال، خط3 به طول 37 كيلومتر به عنوان شاهراه حياتي حمل و نقل پايتخت به طور كامل زير بار مسافرگیری می رود.

عظیم عراقی با بیان اینکه بخش شمالی خط 3 مترو از سهروردی تا شهرک قائم به طول 17 کیلومتر با 11 ایستگاه هدف گذاری شده که 2 فاز برای آن تعریف شده است، گفت: فاز اول این خط به طول 6.7 کیلومتر با یک ایستگاه مسافرگیری و 4 ایستگاه عبوری تا پایان شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد:فاز دوم پروژه 17 کیلومتر با 7 ایستگاه مسافرگیری و 4 ایستگاه عبوری خواهد بود که پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید .

عراقی از ثبت ركورد بالاترين ميزان بتون ريزي اصلي ديواره تونل(لاينينگ) در بخش شمالي خط سه مترو و براي اولين بار در طول تاريخ ساخت مترو در كشور خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تاکید شهردار تهران مبنی بر تسریع در اجرای پروژه خط 3 مترو، 302 متر طول لاینینگ در هفته گذشته به ثبت رسیده است.

به گفته وی نمودار بتون ريزي اصلي ديواره تونل حفر شده (لاينينگ) بخش شمالي در خرداد ماه جاري به تفكيك هفته بيانگر اين است كه در هفته اول 117 متر، هفته دوم 167 متر، هفته سوم 234 متر و هفته چهارم به 302 متر طول رسيده است كه اين ميزان فعاليت در ساخت مترو كشور به عنوان يك ركورد بي نظير به شمار مي رود.

مجری پروژه نیمه شمالی خط 3 مترو همچنین تصریح کرد: طی 4 هفته گذشته 103 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری ،24 هزار متر مکعب بتون، 4.5 هزار تن آرماتوربندی در این پروژه صورت گرفته است.

عراقی با بیان اینکه پیشرفت کلی پروژه براساس برنامه زمان بندی 55 درصد تعریف شده است، اظهار داشت: پیشرفت کلی نیمه شمالی خط 3 مترو تا امروز 50/8 درصد است که حدود 4 درصد از برنامه زمانبندی تاخیر داریم. این در حالیست که تاخیر 4 درصدی با برنامه های جبرانی طی هفته آینده جبران خواهد شد .

وی با اشاره به پیشرفت کلی پروژه به تفکیک ایستگاه و تونل گفت: در بخش تونل 72.3 درصد و در بخش ایستگاه 44.6 درصد پیشرفت واقعی در اجرا صورت گرفته است.

عراقی تاکید کرد: اكنون در پروژه در حال احداث 17 كيلومتري بخش شمالي خط 3 حدفاصل ايستگاه مترو شهيد بهشتي تا شهرك قائم در شمال شرقي تهران هيچ مشكل تملک براي ايجاد كارگاه، ايستگاه و هواكش ميان تونلي باقي نمانده است به طوریکه در مقايسه با دو ماه گذشته، پيشرفت كار خوب بوده است .

وی ادامه داد: ایستگاه ها به زودی آماده نصب تجهیزات و ریل گذاری خواهند شد. همچنین 29 رمپ دسترسی به طول 5 هزار و 300 متر در این پروژه تعریف شده است. اکنون 20 قالب اجرایی عملیات لاینینگ با 6 قالب 9 متری و 14 قالب 6 متری در مجموعه مستقر و فعال هستند .

مجری پروژه نیمه شمالی خط 3 مترو با بیان اینکه فاز یک پروژه شهریور ماه سال جاری اماده بهره برداری است، تاکید کرد: در این فاز درمجموع 65.8 درصد پیشرفت کار داشته ایم که به تفکیک در بخش تونل 84.6 و در بخش ایستگاه 61.1 درصد پیشرفت را شاهد بوده ایم .

عراقی یادآور شد: در فاز دو پروژه نیز در مجموع 41.9 درصد پیشرفت را شاهد بودیم که در بخش تونل 64.1 و در بخش ایستگاه 20 درصد پیشرفت داشته ایم .

وی گفت: 10 دستگاه بچینگ تولید بتون در مجموعه مستقر است که روزانه 2 هزار متر مکعب بتون تولید می شود. ضمن اینکه توانایی ذخیره سازی 4 هزار و 200 تن سیمان در سیلوها نیز وجود دارد.

عراقی با اشاره به اینکه 2 هزار و 200 نیروی انسانی در دو شیفت روز و شب در نیمه شمالی خط 3 مترو مشغول به کار هستند، افزود :770 دستگاه ماشین الات سنگین در این پروژه فعالند.

بخش شمالي خط 3 مترو از ايستگاه مترو شهيدبهشتي در محدوده اتوبان صياد شيرازي تا شهرك ازگل در شمال غرب تهران امتداد دارد؛ حدود 20 كيلومتر از اين خط قبلاً در دو فاز مياني و جنوبي به بهره برداري رسيده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: