جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 7 تير 1393     
شورای فرهنگی منطقه 22 از اجرای ویژه برنامه های ماه رمضان در دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد

به گزارش گروه مناطق شهرداری نیوز،شهردار منطقه 22 در جلسه شورای فرهنگی این منطقه از اجرای برنامه هایی با رویکرد ایجاد نشاط دینی در دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد و گفت: رمضان امسال، سعی می کنیم برای آن دسته از خانواده هایی که به هر عنوان به مساجد نمی روند، فضای مساجد را در مجموعه دریاچه حاکم کنیم.

در این جلسه قاسم مولایی شهردار منطقه یکی از اشتباهات شورای فرهنگی را نقد نکردن فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی و عدم ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده عنوان و خاطرنشان کرد: باید برای هر فعالیتی در منطقه 22 برنامه ریزی سازنده و اصولی داشت و این برنامه ریزی سراهای محله ها، بوستانها مدارس و هر فضایی که بشود در آن فعالیت فرهنگی داشت را شامل می شود.  شورای فرهنگی باید برنامه ریز باشد. دغدغه ما در شورای فرهنگی باید بحث تقویت دینی در مساجد، پایگاههای بسیج، مدارس بوستانها، سراهای محله ها و ... باشد و در این راستا باید از موازی کاری خارج شد و توازن فرهنگی در اجرای برنامه ها ایجاد کرد.

وی با اعلام ضرورت پخش اذان از ساختمانهای زیرمجموعه شهرداری در منطقه 22 در 2 نوبت ظهر و مغرب افزود: پیشنهاد می کنیم مدارس نیز به این جمع اضافه شوند. در ابر شهر تهران که ام القرای کشورهای اسلامی است لازم است کار فرهنگی ماندگاری انجام شود و این اتفاق خوشایند باید از یک جایی شروع شود.

شهردار منطقه 22 در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به ایجاد نشاط دینی بعنوان رویکرد برنامه های رمضان امسال دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: برنامه های دریاچه باید بگونه ای برنامه ریزی شود که فضای مذهبی و روحانی مساجد را در این مجموعه حاکم کنیم. برپایی نماز جماعت در این مجموعه زیبای تفریحی گردشگری از دیگر برنامه های رمضانی امسال خواهد بود. ائمه جماعت 27 مسجد موجود در منطقه 22 برای اجرای شبانه برنامه های مناسب با ماه مبارک ضیافت الله در مجموعه دریاچه برنامه ریزی خواهند داشت و امیدواریم حلقه های صالحین بسیج نیز در این برنامه مشارکت داشته باشند.

مولایی در پایان با اعلام اینکه دریاچه شهدای خلیج فارس در لیالی قدر هیچ برنامه ای نخواهد داشت، تصریح کرد: پتانسیل خوب و بالایی برای ارائه برنامه های فرهنگی اجتماعی با رویکرد دینی در منطقه 22 وجود دارد؛ تنها کافی است دلهایمان را بهم نزدیک و به یکدیگر اعتماد کنیم تا برنامه ها به بهترین نحو برنامه ریزی و اجرا شوند.

گفتنی است در این جلسه که در سالن کنفرانس دفتر شهردار منطقه 22 برگزار شده بود،  افزون بر شهردار منطقه ، معاونان و روسای برخی ادارات منطقه همچنین مدیر آموزش و پرورش منطقه 5، تنی چند از روحانیون به نمایندگی از ائمه جماعات مساجد منطقه و نمایندگانی از فرهنگسرای تهران، بنیاد شهید و ناحیه بسیج عمار یاسر حضور داشتند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: