جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 6 تير 1393     
طرح پیشنهادی معمار ژاپنی برای مجموعه تجاری در ساحل دوحه

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،معمار ژاپنی "سو فوجیموتو" جزئیات طرح مفهومی خود را برای یک مجموعه تجاری عظیم در دوحه پایتخت قطر منتشر نمود.

این مجموعه مابین مرکز آموزشی و مرکز مالی شهر واقع شده، مجموعه ای مدولار که کیفیت و جوّ پر شور و نشاط یک بازار سنتی را از نو تعریف میکند همینطور زیبایی ذاتی معماری اسلامی را به معرض نمایش میگذارد تا یک مکان شاخص جدید فاقد عنصر زمان، برای این شهر خلق نماید.

این بازار بر روی آب های خلیج فارس نزدیک ساحل قرار خواهد گرفت و در شب همانند ذرات نور معلق بر روی آب تلألو دارد. طراح کلی آن متشکل از سیستم سازه های مدولار تاق های سنتی است که در ابعاد مختلف هارمونی دارند.

این تاق ها اصالتاً از نیمرخ موزون چادرهای عرب بادیه نشین الهام گرفته شده است و قصد از بکار بردن آن ها ایجاد یک سیستم ساده از سازماندهی معمارانه منحصر به فرد و بی زمان بوده است و چهارچوبی پیچیده برای فروشگاه ها، دفاتر تجاری و مرکز فرهنگی که به دور میادن اصلی شکل گرفته است خواهد بود.

معمار برای نشان دادن پتانسیل این طرح از شکل برج و میدان آب رونمایی کرده است که توسط تاق های مدولار که از ۳ تا ۱۲ متر متغیرند ساخته شده اند.

این مجموعه شاخص بر خط ساحلی سایت خود در انتهای خیابان اصلی شهر واقع خواهد شد. شاید خصیصه ویژه این طرح در کنار جلوه منحصر به فردش، شبکه ای عظیم از آبشار ها و آبنما در ابعاد و اندازه های مختلف باشد که فضای این مجموعه را خنک میگرداند.

ترکیب تاق های شفاف و آبشارهای پلکانی در این طرح به ظرافت با نور و سایه بازی شده و جلوه ای سراب گونه به این مجموعه بخشیده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: