جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 5 تير 1393     
مانور فرضی در زمینه عملیات خرابکارانه و تخلیه اضطراری در ایستگاه چهارراه ولی عصر

 

به گزارش گروه مناطق شهرداری نیوز؛ مدیر روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درمورد نحوه اجرای مانور تخلیه اضطراری مسافران قطار شهری در ایستگاه چهارراه ولی عصر اعلام کرد: این مانور در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه  4 تیرماه 93 و با در نظر گرفتن احتمال بوجود آمدن عملیات خرابکارانه از طریق مواد منفجره صورت گرفت.

رادنیا در ادامه در خصوص نحوه عملیات و هماهنگی های به انجام رسیده به خبرنگار شهرداری نیوز گفت: در این عملیات که هدایت آن را ستاد مدیریت بحران شهر تهران و شرکت بهره برداری مترو تهران بر عهده داشتند، گروههای امداد و نجات (مرکز اورژانس)، آتش نشانی، نیروی انتظامی، سازمان حمل ونقل و ترافیک، شرکت آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حضور داشتند.

وی در خصوص سناریو تعریف شده برای این مانور بیان داشت: این عملیات فرضی بر اساس خروج قطار از ریل به دلیل یک سری عملیات خرابکارانه و انفجار طرح ریزی شده که به دنبال آن آتش سوزی واقع می شود. این عملیات با توجه به ایجاد هماهنگی های لازم بین سازمان های مذبور برای عملیات امداد و نجات تا 90  درصد رضایت بخش اعلام شد. ضمن اینکه در این مانور نقاط قوت و ضعف از طریق سامانه های کارشناسی مدیریت مانور مورد ارزیابی قرارگرفت.

رادنیا در خاتمه عنوان کرد: این مانورهای دوره ای جزء سلسله مانورهایی است که به جهت ایجاد آمادگی های لازم در موقعیت های پیش بینی نشده (غیرمترقبه) صورت می گیرد . ضمن اینکه با توجه به حجم بالای جابجایی مسافران از طریق سامانه مترو تهران برگزاری چنین مانورهایی بسیار لازم و ضروری می نماید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: