جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 تير 1393     
دستورالعمل ناجا برای ماه رمضان

ایسنا: در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، نیروی انتظامی در اطلاعیه ای اعلام کرد : باردیگر ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا فرا رسید و مردم خداجو و مؤمن آماده می‌شوند تا ادب حضور در ضیافت پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند و خود‌سازی آگاهانه در این ماه بر همه ابعاد زندگی تاثیر‌گذار است و برکات آن در سلامت و آرامش روح و جسم و به تبع آن افزایش امنیت و کاهش جرایم جلوه می‌کند.

معنویت و فضای روح بخش این ماه مبارک چنان بر کشور اسلامی ما حاکم می گردد که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود می گردند و این جای شکر دارد ولیکن نیروی انتظامی حسب وظیفه خود در همراهی با مردم متدین و روزه دار بر رعایت نکات ذیل تأکید دارد.

1. گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف کرده، لکن باید تمامی کسانی که دارای عذر شرعی هستند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری نموده و مسافران عزیز از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری ها و کنار جاده ها و تفرجگاه ها پرهیز کنند..

2. متصدیان هتل ها، مهمان پذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع ذیربط و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود می توانند به مسافران ارائه خدمت کنند.

3. سایر رستوران ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع می باشد.

4. امنیت پارک ها و تفرجگاه ها توسط ماموران و یگان های انتظامی برای حضور مردم عزیز در زمان افطار و بعد از آن تقویت خواهد شد تا شهروندان روزه دار بتوانند در فصل تابستان گذران فراغت داشته باشند.

5. نیروی انتظامی در زمان افطار و شب های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش می کند با حضور ماموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد و البته همکاری مردم عزیز بسیار راهگشا خواهد بود.

6. یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری ها است؛ لذا انتظار داریم همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و در این امر نیروی انتظامی را یاری کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: