جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 تير 1393     
توقف اعزام زائران به عراق

ایسنا: محسن نظافتی با بیان این‌که اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات عراق از اول تیرماه متوقف شده است، ادامه داد: هر سال، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان‌، اعزام کاروان‌های زیارتی به عراق متوقف می‌شود تا در این فرصت برای اصلاح و بازسازی تجهیزات و خدمات اقامتی‌، آشپزی و حمل‌ونقل استفاده شود.

او این تصمیم را بی‌ارتباط به شرایط حاضر در عراق دانست و گفت: اکنون مرزها باز است، اما طبق اعلام شورای امنیت ملی، امکان تردد از مرزهای زمینی وجود ندارد و ممنوع است. توقف اعزام کاروان‌ها به عراق در ماه رمضان نیز تصمیمی است که هر سال گرفته می‌شود تا هتل‌ها بازسازی، تعمیرات آشپزخانه‌ها انجام و تجهیزات نیز تأمین شود.

نظافتی اظهار کرد: اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات عراق دوباره از بیستم ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و در صورت داشتن متقاضی، اعزام‌ها با شیب ملایم دنبال خواهد شد. ثبت نام برای سفر به عتبات برای آن زمان هم از دهم تیرماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: بخشنامه‌ی این تصمیم به استان‌ها ابلاغ شده که در صورت داشتن متقاضی سفر به عتبات، از بیستم ماه رمضان به همان میزان ظرفیت ایجاد می‌شود.

او درباره‌ی رفت‌و‌آمد گروه‌های آزاد به قصد زیارت به عتبات عالیات نیز توضیح داد: آن‌ها امکان تردد از مرزهای زمینی را ندارند‌، چون ممنوع است و فقط راه هوایی باز است که رفت‌وآمد این گروه‌ها نیز به‌خاطر فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خیلی کم است و در ماه رمضان، تعدادی زیادی نخواهند رفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: