جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 تير 1393     
توجه ویژه دولت به حقوق کودک

فارس:حجت‌الاسلام پورمحمدی در اولین نشست تخصصی نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان اظهار داشت: موضوع حقوق شهروندی مهمترین مسئله هر جامعه است و تشخص هر جامعه به شناخت حقوق انسانها و عمل به ‌آن بستگی دارد.

وی افزود: این منطق تبدیل به یک منطق فراگیر در سطح جهانی شده و در این راستا حقوق کودک از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: کودکان با دارا بودن وصف انسانی و واجد همه حقوق متعلق به انسان امکان دفاع از حق خود را ندارد و جامعه متعالی و حق‌مدار باید اهتمام بیشتری به تحقق حقوق فرزندان خود داشته باشد.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه کودکان به حمایت‌های اجتماعی، قانونی و عاطفی نیازمندند گفت: خداوند هم در قرآن به این موضوع اشاره کرده که باید بیشترین توجه را به یتیمان داشته باشیم بنابراین یک جامعه متعالی که به حقوق دیگران احترام می‌گذارد باید ضعیف‌ترین بخش جامعه یعنی یتیم‌ها توجه کند.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که دین و رهبران دینی بیشترین توجه را به نقاط آسیب‌پذیر و محروم اجتماعی داشتند.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه ناآگاهی نسبت به حقوق کودک ضربات جبران‌ناپذیری را وارد می‌کند گفت: باید به جامعه نسبت به حقوق کودک آموزش داده شود ضمن اینکه کودکان نیز باید از حقوق خود آگاه باشند.

وزیر دادگستری با تأکید بر اینکه ما به دنبال پیدا کردن زبان و فهم مشترک در جوامع مختلف هستیم گفت: ما باید با یک همگرایی بیشتر تعامل مثبتی را به وجود آوریم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: ما الان در دنیا کمبود قانون آموزه نداریم بلکه مشکل ما در بی‌توجهی به تسامح و حق‌گریزی است و متأسفانه تمام این اقدامات از سوی مدعیان حقوق بشر انجام می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه امروزه بیشترین تجاوز به حقوق کودکان از سوی مدعیان حقوق بشر و کودک صورت می‌گیرد گفت: آمار کودکان یتیم در سوریه، عراق و افغانستان بزرگترین فاجعه تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که شیپور حقوق بشر را در دست دارند حقوق کودکان را پایمال می‌کنند گفت: متأسفانه بیشترین خرید کودک، آزمایش‌های پزشکی دارویی و آزمایش سلاح‌های اتمی از سوی جوامع پیشرفته صورت می‌گیرد.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه امروزه جمهوری اسلامی ایران حامل یک فرهنگ و یک بازشناسی حقوق انسان با مبانی روشن از آموزه‌های الهی است گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران بهترین دارو را برای درمان امراضی که وجود دارد در اختیار دارد و می‌تواند ارائه دهد.

پورمحمدی در ادامه تصریح کرد: چنین نشست‌هایی فوق‌العاده مهم است و ما نیازمند بازتولید این مفاهیم هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به عنوان مرجع ملی حقوق کودک از اقدامات انجام شده خوشحالیم و خوشبختانه دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به حقوق کودک و حقوق شهروندی دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: