جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 تير 1393     
تمايل مردم به استفاده از وسايل نقليه عمومي بايد افزايش يابد

 

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، يك عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر لزوم رعايت حقوق مصرف كننده به موازات حمايت از منافع تولید کننده در صنعت خودروي كشور گفت: خودروسازان بايد از طریق ارتقاي كيفيت محصولات خود، حضور خويش را در بازار تثبيت كرده و از اين صنعت كه در اقتصاد ملي موثر است، بهره‌برداري بيشتري كنند.

دكتر جعفر قادري افزود: براي حضور در بازارهاي بين‌المللي مجبور به آزادسازي بازار خودرو و ورود خودروسازان خارجي به كشور هستيم و از اين رو خوروسازان داخلي بايد در جهت كسب سهم بازار، بيشتر تلاش نمايند و ارزش افزوده بيشتري را به خود اختصاص دهند.

وي با اشاره به اين كه به اين منظور خودروسازان داخلي بايد از سبد محصول متنوعي بهره‌مند باشند تا بتوانند پاسخ‌گوي سلايق مختلف مردم باشند، اظهار كرد: در سياست‌هاي كلي و جهت‌گيري‌هاي درازمدت بايد به اين سمت و سو برويم كه قيمت و تنوع خودرو به نحوي باشد كه بتواند به همه سليقه‌ها با توان خريد متفاوت پاسخ دهد.

قادري با بيان اين كه جهت‌گيري كلي بايد به سمت توسعه حمل و نقل عمومي باشد، تصريح كرد: البته توسعه ناوگان عمومي به اين معنا نيست كه از توليد محصول داخلي كاسته شود، بلكه از طريق افزايش ميزان عوارض و قيمت بنزين بايد تمايل مردم به استفاده از وسايل نقليه عمومي افزايش پيدا كند.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر لزوم تجهيز و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي خاطرنشان كرد: به اين منظور اولويت با تولید کنندگان داخلي است، البته به اين شرط كه از خدمات مناسب آن‌ها و نیز رفع مشكلات محصولاتشان مطمئن باشيم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: