جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 آذر 1392     
شرایط اقتصادی کشور سخت است

به گزارش شهرداری نیوز ،شهردار تهران با بیان اینکه کلانشهرها باید مترو و اتوبوس را در بحث حمل و نقل شهری از دولت پیگیری کنند، گفت: انتظار کلانشهرها از دولت فراهم کردن زیرساخت های حمل و نقل عمومی است.

محمدباقر قالیباف، در چهارمین نشست مشترک شهرداران کلانشهرهای کشور و هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی که در قم برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: دامنه مشکلات شهرداری های کلانشهرها بسیار گسترده است که پرداختن به همه آنها در این نشست امکان پذیر نیست.

قالیباف عنوان کرد: ما باید موقعیت شناس باشیم و به دلیل اینکه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است همه تمرکز خود را بر مسئله بودجه معطوف کنیم و نباید به دنبال سایر مسائل برویم.

شهردار تهران ، گفت: باید با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به خصوص هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس نگذاریم تا فرصتی از شهرداری ها گرفته شود و باید به نوعی تهدید ها را از شهرداری ها دور کرد و در مرحله بعدی باید به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید باشیم.

وی تصریح کرد: باید در برنامه ها و کارهایی که قرار است انجام دهیم، شفاف سازی کنیم و از این طریق بهانه را کنار زنیم.

شرایط اقتصادی کشور سخت است

شهردار تهران با بیان اینکه باید پذیرفت شرایط اقتصادی کشور سخت است، افزود: باید توقعات خودمان را به اندازه امکانات و ظرفیت های دولت بالا ببریم و بضاعت دولت را در خواسته هایمان ببینیم.

قالیباف تاکید کرد: جدی ترین مطالبه ای که شهرداری ها می توانند از صفر تا صد آن را از دولت داشته باشند ایجاد زیرساخت های حمل و نقل عمومی است که مسئولیت این امر با دولت است.

وی بیان داشت: کلانشهرها باید مترو و اتوبوس را در بحث حمل و نقل شهری از دولت پیگیری کنند و در این زمینه نیز چون با کشور چین مشکلی نداریم می توانیم از ال سی چین استفاده کنیم.

وی در حاشیه این نشست نیز در خصوص پیشرفت های عمرانی در قم نیز ابراز داشت: در سفرهایی که به قم داریم می بینیم که بخشی از شهر در حوزه نوسازی کارهای خوبی شده و رشد خوبی در این زمینه دیده می شود.

شهردار تهران عنوان کرد: شهرهای بزرگ و به خصوص شهرهای مذهبی ما همانند مشهد و قم باید در حوزه نمای شهری و شهرسازی ویژگی های خود را داشته باشند.

نیم قرن است که کشور در حال توسعه ایم

قالیباف در ادامه با تاکید بر اینکه باید برای توسعه کشور برنامه مدونی داشته باشیم افزود:از زمانی که یادمان می آید ما جزء کشورهای در حال توسعه هستیم و امروز نیز با گذشت بیش از نیم قرن همین واژه را به کار می برند که این نشاند هنده آن است که ما برای توسعه کشور برنامه مدونی نداریم و در این راستا تفکیک کار ملی و محلی نکردیم و دولت می خواهد در مرکز کشور برای همه تصمیماتی اتخاذ کند.

شهردار تهران ادامه داد: دولت باید به بخش های خصوصی، نهادهای عمومی همانند شهرداری ها اختیارات بیشتری دهد تا آنها بتوانند کار خود را به راحتی انجام دهند و دولت نیز در این میان به نقش حاکمیتی و نظارتی خود عمل کند.

به گفته کارشناسان مبارزه با آلودگی هوای تهران نشدنی است

قالیباف در خصوص مسئله آلودگی هوای تهران نیز ابراز داشت: آنچه که ما می توانیم در شهرداری تهران با کمک دولت در راستای کاهش آلودگی هوا انجام دهیم گسترش و توسعه حمل و نقل عمومی است هر چند که همه مسئله به این موضوع باز نمی گردد و کارشناسان در این زمینه می گویند اگر آلودگی ایجاد شده مبارزه با آن تقریبا نشدنی است و ما نباید اجازه گسترش آلودگی هوا را بدهیم.

شهردار تهران در خاتمه ابراز داشت: حل مشکل آلودگی هوا تنها با پول و اعتبار رفع نمی شود و در این زمینه ما نیازمند سه فاکتور اصلی و مطلوب هستیم که شامل ، ساختار ، مدیریت و اعتبارات است




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: