جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 تير 1393     
پرده برداری از ماشین لکه گیری آسفالت معابر

 

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، مسئول هماهنگی دبیرخانه کمیته معاونان فنی و عمرانی کلانشهرها، از رونمایی ماشین لکه گیری مکانیزه روکش آسفالت معابر در سومین جلسه از سلسله سخنرانی های علمی، آموزشی و ترویجی ویژه کارشناسان معاونت های فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور خبر داد.

 مهندس محمدرضا معماریان ضمن اعلام خبر فوق افزود: سلسله سخنرانی های علمی، آموزشی و ترویجی که به همت دبیرخانه کمیته معاونان فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور برگزار می شود، تاکنون موضوعاتی از قبیل بازیافت آسفالت به روش گرم کارخانه ای، کاربردهای نانو فناوری در صنعت راه و ساختمان و لکه گیری مکانیزه معابر را مورد بحث و بررسی قرار داده است و طرح چنین ایده هایی می تواند شهرداری کلانشهرها و شهرهای بزرگ کشور را از سازوکارهای سنتی و پرهزینه اداره شهر به سمت راهکارهای نوین و بهینه رهنمون کند.

وی با بیان آنکه شایع ترین مشکلاتی که گریبانگیر دوام و کیفیت لکه گیری روکش آسفالت می باشد، مربوط به دمای نامناسب آسفالت در زمان پخش و اجرا و همچنین عدم تراکم مناسب آن است، افزود: ماشین مکانیزه لکه گیری معابر، ضمن مجهز بودن به فینیشر، دارای فلاسک گرم نگهدارنده آسفالت و غلتک مکانیزه است و بهره برداری از آن مشکل شن زدگی آسفالت در پروژه های ترمیم معابر را به طور کامل برطرف می کند.

مهندس معماریان با تاکید برآنکه تجمیع و تعبیه تجهیزات موردنیاز یک واحد اجرایی لکه گیری معابر روی یک سیستم واحد، رعایت دقیق ضوابط و دستورالعمل های موجود در این زمینه را تسهیل خواهد کرد، یادآور شد: ماشین مکانیزه لکه گیری معابر به عنوان محصولی داخلی به تمام تجهیزات مورد نیاز در این زمینه از قبیل دستگاه کاتر، قیرپاش، کمپرسور باد و تجهیزات ایمنی و ترافیکی مجهز است و جرثقیل نصب شده روی این سیستم، امکان جابجایی و حمل آسان تجهیزات سنگین وزنی همچون فینیشر و غلتک را فراهم کرده است.

به گفته مسئول هماهنگی دبیرخانه کمیته معاونان فنی و عمرانی کلانشهرها، فینیشر نصب شده روی این سیستم از توانایی پخش و اجرای آسفالت در عرض هایی بین50 تا 100 سانتیمتر برخوردار است و از این رو زمینه لکه گیری مناسب و باکیفیت نوارهای حفاری شرکت های تاسیساتی را فراهم می کند.

گفتنی است ماشین مکانیزه لکه گیری معابر که به "دستگاه فلاسک لکه گیری مکانیزه آسفالت" نیز شهرت دارد، شامل کشنده ای 10 تنی با قابلیت تراش لکه در قالب یک شکل منظم هندسی، پاکسازی آن از گرد و غبار و پاشیدن قیر امولسیون است. تخلیه آسفالت توسط قیف تخلیه و تسطیح کار با استفاده از غلتک مکانیزه، از دیگر توانمندی های این سیستم مکانیزه به شمار می آید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: